עדכון: אתמול בלילה רוב התקלות תוקנו.
פגיעות בצנרת בזק וטור עמודים של סיבים אופטיים שנפגעו כתוצאה מהשריפות וכתוצאה מפגיעות ישירות – תוקנו. צוותים של בזק, הוט ופרטנר עבדו גם בשעות הלילה והחזירו רשתות לעבודה תקינה.
נמשיך לעקוב.
תמונת המצב לגבי מצב רשתות התקשורת בצפון אינה פשוטה ואף מורכבת כפי שמתארים גורמים הנוכחים שם. לדברי אותם גורמים, בשלושת הימים האחרונים ישנה שורה של יישובים בצפון המנותקים מאינטרנט, מטלוויזיה ומסלולר. מדובר בעיקר ברכס רמים שנשרף, ותוך כדי כך נשרף כבל תקשורת מרכזי ששימש מספר חברות תקשורת באזור, וביניהן פרטנר והוט, כולל חיבורים לאתרים סלולריים. ההר עדיין בוער, ולכן ניסיונות לתקן את הכבל מצליחים באופן חלקי בלבד. בינתיים, האזור מופגז, כך שקשה עוד יותר להכניס צוותי עובדים לתיקון.
אתמול, בתום הערכת מצב שהוביל משרד התקשורת, סייר שר התקשורת, שלמה קרעי, יחד עם מנכ"לית המשרד, ענבל משש, באתרים שנפגעו בעקבות השריפות בצפון הארץ. במסגרת הסיור, פגשו השר והמנכ"לית את צוותי השטח של חברות הוט ובזק הפועלים במוקדים השונים, וכן ביקרו יחד עם מנכ"ל בזק, ניר דוד, במרכז אגרגציה של בזק. בתום הסיור, הם דיווחו כי מרבית התקלות תוקנו.
נושא שרידות רשתות התקשורת היווה נושא שמשרד התקשורת הקדיש לו משאבים רבים בעבר. השרים בעשור האחרון נדרשו לדון בכך בשל חשיבות רשתות התקשורת האזרחיות בעיתות חירום, שלא פעם צה"ל אף נשען עליהן. בשורה התחתונה, בסוף המלחמה יהיה צורך דחוף לבחון מחדש את כל תפיסת השרידות של הרשתות, ולבדוק האם נכון להותיר אותה באחריות חברות התקשורת בלבד.
















