משרד התקשורת לא השיב לפניית ספקיות האינטרנט, אשר ביקשו ממנו לחייב את בזק להציע להן את אותו מחיר סיטונאי שבזק סגרה עם פרטנר, ולפיכך החברות בדרך לבג"ץ. במאי האחרון פנו קבוצת ספקיות האינטרנט, הכוללת את גילת טלקום, טריפל סי, אינטרנט רימון ו-099 פרימו תקשורת, https://zmanavir.co.il/internet/24470/ למשרד התקשורת במכתב ובו דרשו להורות לבזק לחשוף את מחירי ההסכם שלה עם פרטנר. במסגרת ההסכם, פרטנר רוכשת 120 אלף קווי אינטרנט במחיר מופחת.
על פי הנטען במכתב, בזק התקשרה בהסכם עם חברת פרטנר לאספקת שירותי גישה מהירה לאינטרנט (המכונים BSA) על גבי רשת הסיבים המתקדמת של בזק, וזאת במחיר הנמוך משמעותית מהתעריף שנקבע בתקנות משרד התקשורת. ספקיות האינטרנט טוענות, כי בהתאם למדיניות שקבע המשרד בנושא שירותי השוק הסיטונאי, חברת בזק, כבעלת תשתית, מחויבת לספק את שירותיה הסיטונאיים בתנאים שוויוניים ובלתי מפלים לכל ספקי השירותים. בכלל זאת, חברת בזק מחויבת לפרסם את התעריפים המוצעים על ידה לשירותי השוק הסיטונאי, והיא מנועה מלתת הנחות לפי גודל ההזמנה על השירותים הסיטונאיים שהיא מספקת.
החברות החליטו, כי בעקבות העובדה שמשרד התקשורת אפילו לא טרח להשיב לפנייתן, אין טעם להמשיך ולחכות להחלטה הסופית של המשרד בנושא מחירי השוק הסיטונאי, ומשרד התקשורת גם לא נתן להן אינדיקציה מתי יקבל החלטה סופית בשימוע. על כל פנים, קבוצת החברות החליטה, כי במידה ויחול שינוי במדיניות המשרד, באפשרותן למשוך את הבג"ץ, אבל כל עוד המשרד אינו מחליט, אין טעם להמתין.
















