הישורת האחרונה במתן אישור לירידה בגרעין השליטה של בזק ל-15%. במשרד התקשורת ממתינים לשר הביטחון ולראש הממשלה, שעל פי החוק נדרשת היוועצות עימם בסוגיה. לאחר מכן, אם לא יתנגדו, יוכל שר התקשורת לחתום על התיקון. כל שאר הנוגעים בדבר כבר אישרו את המהלך, ובקרוב הוא יושלם. הדבר יאפשר לבעלת השליטה בבזק, ביקום, שבה שולטת קרן סרצ'לייט יחד עם שותפה הישראלי דוד פורר, לממש חלק מאחזקותיה בגרעין השליטה, העומד כיום על 25%, אם תרצה בכך.
המהלך החל עוד בתקופת שר התקשורת לשעבר יועז הנדל, שהסכים לבקשת סרצ'לייט מתוך תפיסה כי אם בנקים יכולים להתנהל ללא גרעין שליטה, גם בזק יכולה. כמו כן, הוא סבר שיש חשיבות בעידוד המסחר בשוק ההון.
יש להדגיש כי לא ברור אם כוונתה של סרצ'לייט היא לנסות ולממש חלק ממניות גרעין השליטה, במיוחד כאשר לגופים מוסדיים בארץ ולמשקיעים בחו"ל היא מדגישה את כוונתה להמשיך ולהישאר בבזק. החברה דחתה הצעות למכירת השליטה, ובמקביל העלתה את שיעור הדיבידנד שהיא מחלקת ל-70%. היא מתמקדת בניסיון להעלות את שער המניה ולצרף משקיעים זרים – משימה מורכבת במיוחד בתקופה הנוכחית.
















