HPE ישראל תרכז את פעילות הענן ההיברידי שלה בישראל, GreenLake, בחוות השרתים שבונה סרברז בכפר סבא, המשותפת לקרדן ישראל-גבע ורני צים. שתי החברות דיווחו היום על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי. החווה שמקימה סרברז היא תת-קרקעית, ויש לכך חשיבות עבור לקוחות מסוימים המעדיפים זאת, למרות התפיסות השונות סביב הצורך בדבר. החווה היא בהספק של 10 מגה-ואט, אם כי HPE תיקח חלק קטן מזה בשלב הראשון.
החווה של סרברז הושלמה בעיתוי הנוח ביותר עבור HPE, שכן בישראל יש מחסור חמור מאוד בשטחי חוות על רקע המלחמה. מחסור זה צפוי ללוות אותנו בשנים הקרובות. היקף ההשקעה הוא כ-350 מיליון שקל.
ענת וינטר-קליין, מנכ"לית HPE ישראל, אמרה: "מגמות השוק הישראלי מציגות צורך מובהק במערכות בעלות עוצמות גבוהות, זמינות מערכות עליונה והתאמה לתקני קיימות מחמירים במיוחד (sustainability), בין אם לאתרי DC ראשי ובין אם לאתרי DR ממוגנים. הפעלת HPE GreenLake Cloud גם במרכזי הנתונים של סרברז מספקת אופציה נוספת לקרב את חוויית הענן למרכזי הנתונים של הלקוחות שלנו, כמו גם מסייעת ללקוחות להעצים ולהאיץ את הטרנספורמציה והגישה לענן ההיברידי, לצד אופטימיזציה של עלויות ומשאבים".
ערן לב, שותף בקרדן-גבע, אמר: "מזכר ההבנות לשיתוף הפעולה האסטרטגי עם HPE ישראל מעמיד את חוות השרתים שלנו בכפר סבא בקדמת הטכנולוגיה של מחשוב ה-AI. השילוב של האיכות ההנדסית של המתקן יחד עם המתודולוגיה ויכולת ההפעלה של HPE, מאפשר פתרון ייחודי ומתקדם לחברות ההייטק המובילות והעדכניות ביותר, לגופי מחקר ואקדמיה ולגופים ביטחוניים. במצב הנוכחי בישראל קיים היצע נמוך מאוד של מגה-ואט להשכרה או לשיווק, ואנו צופים שהביקוש יתגבר בשנים הקרובות ואנו ערוכים לתת מענה לכך".
















