"ה-5G במגזר העסקי הוא בדרך להיות הצלחה. השימושים שיש לכל מגזר, כמו לבתי חולים, מפעלים, רכבים אוטונומיים ועוד, הם טובים. הפריסה באסיה, בארצות הברית ובאירופה היא פחות או יותר לפי התחזיות ומאוד מוצלחת. אתה רואה ארגונים, בתי חולים, חברות פרטיות וול-מארט מתקדמים ומספקים צרכים של לקוחות בצורה טובה יותר בגלל ה-5G. המגזר הפרטי כמעט לא זז משום שהשימושים אינם רבים. אין היום אפליקציות שאני בביתי אוכל להשתמש בהן כראוי ולראות הבדל משמעותי ביחס ל-4G", כך אומר ד"ר דוד אמזלג, מומחה בעל שם עולמי בתחום הטלקום, בפודקאסט "עושים תקשורת בזמן אוויר".
אין הרבה ישראלים שהצליחו להגיע לצמרת העולמית של עולם הטלקום כמו אמזלג, והוא בעל ידע והיכרות מעמיקה מאין כמותה במה שקורה בתחום רשתות התקשורת. בכל זאת, כמה אנשים אתם מכירים שכיהנו כמדען הראשי של BT, שימשו כנשיא הטכנולוגי של קבוצת וודאפון, היו מהראשונים שחוללו את ה-Open RAN וה-SDN ועוד, ומכהנים בעוד אי אלו דירקטוריונים שהוא אינו מגלה את שמם?
ההיכרות שלו עם הנעשה בעולם בתחום הטלקום מאפשרת לו מבט השוואתי נדיר, ויש לו תובנות ברורות: מפעילי התקשורת הם לא חברות טכנולוגיות, הם חברות תפעול. הם לא אמורים להמציא טכנולוגיה אלא לתפעל תשתיות רשת לטובת הלקוחות מכל הסוגים. המסקנה השנייה שלו (ויש עוד כמובן בפודקאסט) היא שבמוקדם או במאוחר המפעילים הסלולריים ייפגשו עם ההייפרסקיילרים בצורה כזו או אחרת, וכדאי להם לשתף עימם פעולה במקום לנסות להתחרות בהם.
על כל אלה ועוד בפודקאסט "עושים תקשורת בזמן אוויר"
https://open.spotify.com/episode/3pIS7Or2FkA1aB4RhFDotc?si=EgJHZSgTQzOnBE17svNMrQ
















