ראשי קרן סרצ'לייט, בעלת השליטה בבזק, נפגשו אתמול עם שר התקשורת שלמה קרעי. בפגישה השתתפו דארן גלאט, נציג הקרן היושב בארצות הברית, ותומר ראב"ד, נציג הקרן בישראל ויושב ראש דירקטוריון בזק. הדיון התמקד בתחילתו בתוכנית ההשקעות הרב-שנתית שבזק מתכננת בכל החברות הבנות, נושא שהיה חשוב לקרן להציג לשר.
ראשי הקרן הדגישו את נכונותה של בזק להרחיב את פריסת הסיבים האופטיים לאזורים שבהם טרם הושלמה הפריסה, ובכך לסיים כמעט לחלוטין את רישות כל ישראל. לפי נתוני משרד התקשורת, נותרו עוד כמה עשרות אלפי משקי בית לא מחוברים והמשרד רוצה להשלים בהם את הפריסה, ובזק הביעה נכונות לקחת את החלק הארי של הפריסה על עצמה.
בהמשך השיחה, עלו נושאים נוספים כגון ביטול ההפרדה המבנית בקבוצה – נושא שמשרד התקשורת הודיע כי ייכלל בתוכנית העבודה השנתית ויטופל ברבעון האחרון של השנה. ביטול ההפרדה בין בזק ל-yes הוא אירוע בעל חשיבות רבה מאוד לקרן סרצ'לייט, בשל הצפת הערך שהחברה צפויה ליהנות ממנה ושאמורה להתקבל כתוצאה מניצול נכס מס של למעלה ממיליארד שקלים. ביטול ההפרדה המבנית עשוי לאפשר לבזק לנצל הפסדים צבורים של yes, מה שיכול להוביל לחיסכון משמעותי במס ולהגדלת הרווח הנקי של החברה.
בהמשך הדיון, הקרן שבה והעלתה את סוגיית גרעין השליטה בבזק וההיתר לירידה ל-15% ממניות החברה. נושא זה תקוע במשרד זמן רב, למרות שעקרונית הוא הוסדר ותוקן בצו הבזק, אך טרם במסגרת ההיתר. ישנן סוגיות משפטיות רבות המעכבות את התהליך, הנסובות בעיקר סביב השאלה כיצד שולטים בבזק ב-15% מהמניות בלבד, ומה חלקו של השותף הישראלי במקרה כזה.
סוגיה נוספת שעלתה בדיון היא מה יקרה אם סרצ'לייט תרצה בעתיד לרדת מתחת ל-15% ממניות בזק, ובמצב כזה בזק תיוותר ללא גרעין שליטה. אחת האופציות שעלו בשיחה היא שבמצב כזה הדירקטורים מטעמה של סרצ'לייט יתפטרו מהדירקטוריון. בזק הציגה למשרד חוות דעת של פרופסור שרון חנס המסבירה מדוע החברה לא תיפגע כתוצאה מהירידה ל – 15% גרעין שליטה.
















