גילת טלקום, חברת התקשורת הלוויינית הישראלית, פרסמה הלילה עדכון להצעת רכש חליפין לאיגרות החוב להמרה שלה. החברה מציעה למחזיקי איגרות החוב להמרה (סדרה ג') תמורה שעיקרה במניות. בעקבות הפרסום, נפתח המסחר במניה ובאיגרות החוב של החברה במחזורים ערים במיוחד.
נכון לסוף הרבעון הראשון של 2024, ההון העצמי של גילת טלקום עמד על כ-11.1 מיליון דולר. המהלך הנוכחי, אם יצליח, צפוי לאפשר לחברה להגדיל את הונה העצמי ולהקטין את התחייבויותיה, מה שעשוי לשפר משמעותית את מצבה הפיננסי.
בשנים האחרונות, גילת טלקום עברה תהליך התייעלות מקיף. החברה, שנוסדה ב-1987 ונסחרת בבורסה בתל אביב מאז 1993, התמודדה עם אתגרים משמעותיים בשוק התקשורת הלוויינית המשתנה. לכן שינתה החברה אסטרטגיה ובין היתר נכנסה לשוק התקשורת הישראלי וברבעונים האחרונים הציגה החברה שיפור משמעותי ברווחיות, ואף עברה לרווח נקי בשנת 2023.
לפי תחזיות החברה, הרבעון השני של 2024 צפוי להסתכם בהכנסות של 17-18 מיליון דולר, המובילות לרווח תפעולי של כ-0.9-1 מיליון דולר ורווח נקי של 0.4-0.6 מיליון דולר. נתונים אלה מצביעים על מגמת שיפור עקבית בביצועי החברה.
אחד ההישגים של גילת טלקום במהלך הרבעון השני הוא הגדלה דרמטית של צבר ההזמנות. הצבר, שהסתכם ב-31 מיליון דולר בסוף חודש מרץ, זינק ל-76 מיליון דולר בסוף יוני. יתרה מזאת, בימים האחרונים דיווחה החברה על שתי עסקאות מהותיות נוספות, מה שמחזק עוד יותר את מעמדה בשוק.
















