משרד התקשורת שוקל לקצר את תוקף ההסדר המיוחד לשיחות טלפון שהונהג בעקבות מלחמת חרבות ברזל, כך עולה מהודעה ששלח היום המשרד למפעילים. ההודעה מתייחסת להחלטה שהתקבלה ב-10 בנובמבר 2023, אשר קבעה הסדר חיוב מיוחד עבור שימושים חריגים בדקות שיחה בטלפוניה הנייחת והניידת בתקופת ההכרזה על מצב מיוחד בעורף. ההחלטה המקורית נבעה מהחשש כי בעקבות המצב הביטחוני והמעבר ללימודים מרחוק, יחול גידול משמעותי בהיקף השיחות היוצאות, מה שעלול להוביל לעלייה בלתי סבירה בחיובי הטלפון.
כעת, לאור פניות מחברות טלפוניה המדווחות כי היקף ההנחות הפך זניח מאז חזרת הלימודים למתכונת רגילה, ומאחר שלמיטב ידיעת המשרד אין כיום לימוד מרחוק בשל המצב המיוחד בעורף, שוקל משרד התקשורת לקצר את תוקף ההחלטה ולבטל את הוראות המינהל הקשורות אליה. ההסדר צפוי להתבטל תוך 7 ימים מיום קבלת ההחלטה בשימוע, כאשר בעלי הרישיונות (למעט חברת בזק) יידרשו לפרסם הודעה על ביטול הסדר החיובים באתר האינטרנט שלהם.
למרות הביטול המתוכנן, המשרד מבקש לשמור על האפשרות לחדש את ההסדר במקרה של שינוי בנסיבות. אם המצב הביטחוני יוביל לחידוש הלמידה מרחוק בהיקף משמעותי, שר התקשורת ישקול לחדש את תוקף ההחלטה ולתת הוראות מינהל חדשות זהות להוראות הקודמות, ללא צורך בשימוע נוסף. משמעות הדבר עבור הצרכנים היא שעם ביטול ההסדר, כל מנוי יחזור להיות מחויב בהתאם לחבילת הדקות שאליה הצטרף לפני ההסדר המיוחד.
לחברת בזק ניתנה התייחסות מיוחדת בהודעה. החברה תהיה רשאית לחדול מהצעת חבילת הטלפוניה המיוחדת שנקבעה בהחלטה המקורית, אך במקרה של חידוש ההסדר בעתיד, היא תידרש לשוב ולהציע אותה בנוסף, בזק תידרש לעדכן את המנויים שהצטרפו לחבילה המיוחדת בדבר האפשרויות העומדות בפניהם: בחירת חבילה אחרת או הישארות בחבילה הקיימת, כאשר לא תוכל לגבות עלויות בגין מעבר למסלול או חבילה אחרת.
















