מני ברוך סמנכ"ל הטכנולוגיות של בזק, מספר על התעניינות של מפעילי טלקום גדולים באירופה, שביקשו ללמוד על פריסת הסיבים האופטיים של בזק. ברוך אמר את הדברים בפודקאסט עושים תקשורת בזמן אוויר https://open.spotify.com/episode/7xplh16P1TM95cCS4SIQr7?si=DcIIyWpSTOimlfJ_lIGymw. "עד אמצע השנה הבאה צפויה בזק להשלים את הנגשת הסיבים האופטיים לכ-2.75 מיליון יחידות דיור. אנחנו מנגישים כל יום 2000 יחידות דיור חדשות בכל רחבי הארץ", מציין ברוך.
בפודקאסט ברוך דיבר על השלכות אירועי 7 באוקטובר והוא מספר שבאותו יום חלה קפיצה של 25% בתנועה ברשת בתוך שעה בלבד. הוא גילה כי אחד הלקחים שהחברה יישמה בעקבות המלחמה, הוא לפצל את החיבורים בין היישובים בעוטף עזה, ובמקום שכל יישוב יזין יישוב אחר בטור, כל יישוב בעוטף יחובר בנפרד. בנוסף בזק החליטה כלקח מהאירועים, להרחיב את הגיבוי האנרגטי באזור וארונות התקשורת יוכלו לתפקד לאורך שעות רבות גם ללא חשמל.
עם התקרבות סיום פרויקט הדגל, החברה נערכת ליום שאחרי. ברוך מסביר כי תחזוקת רשת הסיבים דורשת מיומנויות שונות מאלו הנדרשות לרשת הנחושת הישנה. "אנחנו צריכים לתחזק שתי רשתות במקביל, מה שמצריך משאבים ומורכבות", הוא אומר. הוא התייחס גם לסגירת רשת הנחושת ואמר שזה פרויקט מורכב והחברה כבר מצאה פתרון לכל שירות, כולל אזעקות, מעליות, טלפוניה ועוד, כך שיינתן על גבי סיב אופטי במקום על נחושת.
ברוך דיבר על השילוב של בינה מלאכותית ברשת ועל הכיוונים שבזק חושבת להיעזר בה בהיבטים של תכנון הרשת. הוא הדגיש את היתרונות המשמעותיים של רשת הסיבים, כולל יציבות גבוהה יותר ועמידות משופרת בתנאי מזג אוויר קיצוניים, מה שגם יביא למופע תקלות הרבה יותר נמוך.
















