קבוצת בזק מפרסמת הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה. הרווח הנקי (המתואם) של הקבוצה כולה ירד ב – 62 מיליון שקל (17.5%) והסתכם ב – 292 מיליון שקל בהשוואה למקביל אשתקד. ה – EBITDA המתואם של הקבוצה הסתכם ב – 910 מיליון שקל, ירידה של 7.8% בהשוואה לרבעון המקביל. עיקר ההשפעה נבעה מירידה בטלפוניה עקב הפחתה משמעותית בתעריף המפוקח, והעובדה שברבעון המקביל החברה נהנתה מהכנסה חד פעמית על הכבל שפרסה עבור פרויקט בלו ראמאן.
בתוך כך בזק קווי, הקטר של הקבוצה, פרסמה תוצאות כספיות ותפעוליות המציגות תמונה מעורבת של אתגרים בשוק הטלפוניה המסורתית לצד צמיחה בתחומי האינטרנט המתקדמים. ברבעון השני של 2024, רשמה בזק קווי הכנסות של 1.075 מיליארד שקל, ירידה של 4.9% בהשוואה ל-1.130 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ירד ב-8.4% ל-383 מיליון שקל, בהשוואה ל-418 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-238 מיליון שקל, ירידה משמעותית של 8.8% לעומת 261 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מהמשך המגמה של ירידה בהכנסות מטלפוניה קווית והוזלה בתעריפים המפוקחים על ידי המשרד. הכנסות מטלפוניה קווית צנחו ב-21.6%, מ-176 מיליון שקל ל-138 מיליון שקל. עם זאת, החברה הציגה צמיחה מתונה בתחום שירותי האינטרנט. הכנסות משירותי אינטרנט עלו ב-1.9%, מ-485 מיליון שקל ל-494 מיליון שקל.
הנתונים התפעוליים מראים מגמה חיובית בתחום האינטרנט מבוסס הסיבים. מספר מנויי האינטרנט הקמעונאי המחוברים לרשת הסיבים של בזק גדל ב-52.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועומד כעת על 442 אלף מנויים. בנוסף, החברה מדווחת על עלייה של 16.2% במספר מנויי האינטרנט הסיטונאי המחוברים לרשת הסיבים, שמגיע ל-252 אלף.
בזק המשיכה להשקיע בפריסת רשת הסיבים האופטיים ונכון לסוף הרבעון, רשת הסיבים של החברה הייתה זמינה ל-2,312 אלף משקי בית, עלייה של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההשקעה ברכוש קבוע ברבעון עמדה על 255 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל.
הקצב הממוצע למנוי אינטרנט קמעונאי עלה ב-53.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועומד כעת על 426 מגה-ביט לשנייה. בנוסף, מספר נתבי ה-Be המשמשים את לקוחות החברה עלה ב-5.6% ל-846 אלף, נתון המלמד עד כמה ההכנסות מנתבים ושירות קצה מניבות לחברה מיליארדים.
תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "החציון הראשון של שנת 2024 התאפיין בהימשכותה של אי היציבות הביטחונית בישראל, במסגרתה אנו, כקבוצת התקשורת המובילה במדינה, המשכנו בעמידה במחויבותנו, לספק את תשתיות התקשורת השונות באופן רציף ותקין, ולהשקיע בפריסה ארצית של תשתיות דיגיטליות, בדגש על הסיבים האופטיים אשר פריסתם הארצית צפויה להסתיים במהלך שנת 2025 וכיום אנו עומדים על מעל 2.3 מיליון משקי בית עם כ-30% take-up.
"בתוך תקופה מורכבת זו, הקבוצה הראתה יציבות בהכנסות הליבה והתקדמות בצמיחה בסיבים, בדור ה-5 בפלאפון ובמעבר מנויי הטלוויזיה לשידורים על גבי האינטרנט ב-yes, לצד תזרים חופשי חזק ועלייה של 4% בסך הדיבידנד המוצהר בהשוואה לחציון המקביל. בהשוואה לרבעון המקביל, רווחיות הקבוצה הושפעה לשלילה, בעיקר מהפעימה האחרונה של הפחתת תעריפי הטלפוניה ומספר פרויקטים שהשפיעו באופן חיובי על הרבעון המקביל. בנוסף, קיימות השפעות מלחמה נקודתיות לא מהותיות כגון אי-חיוב, וולונטרית, של אוכלוסיות מפונות בצפון ובדרום וירידה מסוימת בשירותי הנדידה בסלולר. בהיבט הרגולטורי, אנו צופים להתפתחות בריאה של השוק והתחרות בו, בדומה למדינות מתקדמות בעולם. בתוך כך, גם התפתחויות משמעותיות עבור הקבוצה והציבור בישראל, כמו קידום תהליך ביטול ההפרדה המבנית על ידי משרד התקשורת, סגירת רשת הנחושת, רגולציית השוק הסיטונאי והשלמת נושא הקרן האוניברסלית. אנו מרוצים מקצב יישום האסטרטגיה שלנו בכל חברות הקבוצה, הממוקדת במנועי צמיחה חזקים ונמשיך לפעול כל העת להבטיח כי גם בעתיד בזק תמשיך ותוביל את תחום התקשורת בישראל".
ניר דוד, מנכ"ל בזק מסר: "אנו שמחים לדווח על תוצאותיה הכספיות של החברה לרבעון השני והחציון הראשון של שנת 2024. במהלך תקופה זו, החברה המשיכה בהרחבת רשת הסיבים האופטיים והגדילה את מספר הלקוחות המחוברים לרשת. גידול של כ-270 אלף לקוחות חדשים בתשתית הסיבים, בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה, מצביע על האמון הרב שהלקוחות נותנים בשירותינו. חיבור הלקוחות לסיבים הביא גם לעלייה בהכנסה הממוצעת מלקוח. בזק ממשיכה לחבר את תושבי ישראל לשירותי אינטרנט מהירים ואיכותיים בכל רחבי הארץ, דבר שמחזק את מעמדה כמובילת שוק. בנוסף, החברה מציגה עלייה בתזרים החופשי של 12.1% במחצית הראשונה של השנה, שהגיע לכ-641 מיליון שקל, מה שמעיד על יציבותה הפיננסית. הפעילות הקווית של בזק חיזקה את מעמדה כמובילת שירותי האינטרנט בישראל, עם גידול של כ-3.2% בהכנסות אינטרנט במחצית הראשונה של השנה.
"בזק תמשיך במימוש תוכניות העבודה שלה, הכוללות המשך הרחבת רשת הסיבים, השקעה בטכנולוגיות חדשות ושיפור מתמיד של חוויית הלקוח. החברה תמשיך להוביל את שוק התקשורת בישראל באמצעות חדשנות, מצוינות בשירות והקפדה על איכות, לצד התייעלות ומצוינות תפעולית".
טובי פישביין, CFO קבוצת בזק: "התזרים החופשי של הקבוצה נשאר איתן ובמחצית הראשונה של השנה עלה בכ-11% לכ-646 מיליון שקל וב-12 החודשים האחרונים הסתכם לכ-1.4 מיליארד שקל. תזרים זה מאפשר לנו להמשיך ולחזק את היציבות הפיננסית של הקבוצה באמצעות הקטנת החוב הפיננסי. נכון לסוף הרבעון השני החוב הפיננסי נטו עמד על כ-5.0 מיליארד שקל, ירידה של כ-400 מיליון שקל בהשוואה לסוף הרבעון המקביל. הקבוצה שמה לה למטרה לשמור על דירוג אשראי גבוה בקבוצת AA, להמשיך בהשקעות גבוהות עד לסיום פרויקט הסיבים בשנה הבאה ולהמשיך בחלוקת דיבידנדים לבעלי מניות, המשקפים כיום תשואה של כ-7% במונחים שנתיים".

















פרישת הסיבים מבוצעות על ידי קבלני משנה באיכות מחפירה . בחול היו משליכים את הקבלנים ועובדיהם מכל המדרגות.