התוצאות הכספיות שפרסמה בזק בשבוע שעבר מצביעים על חברה בבעיה, חברה שחדלה להיות יצירתית והפכה להיות one trick pony חברה שיודעת לעשות רק דבר אחד – לשדרג לקוחות קיימים לסיבים. השחיקה החדה בהכנסות וברווח היא אירוע שבזק לא חוותה מזה מספר שנים. ההתמקדות בשדרוגי הסיבים בלבד, כשכל היתר נזנח לחלוטין, מלמדת יותר מכל על הקדנציה של המנכ"ל היוצא, רן גוראון.
אפס יצירתיות, חוסר יכולת להתייעל ולהתמודד עם העובדים, יחסי אנוש גרועים ואפס מנועי צמיחה חדשים. התוצאות הללו גם מגלות טפח ממה שארע באמצע פברואר האחרון, כשגוראון נקרא למשרדו של היו"ר הנכנס תומר ראב"ד. ביום שלפני כן עוד עסק גוראון בתכנון אירוע תוכניות העבודה של בזק לקראת תקציב 2025, וביום למחרת הוא כבר הודיע שמיצה את עצמו לאחר 18 שנים בקבוצה (אך שכח לספר שהוא שבר שיא שלילי של הקדנציה הקצרה ביותר של מנכ"ל בזק מאז ומעולם – שנה ושמונה חודשים בדיוק). מאז אותו יום גוראון עסוק ביצירת מצג של התפטרות מרצון, וארועי פרידה בלתי נגמרים, כשהאחרון שבהם ייערך היום כשגוראון יפרד סופית מהנהלת בזק בארוע שיערך ברעננה.
ספק אם המנכ"ל הנכנס ניר דוד, יגיד לו משהו באירוע על הנדוניה העלובה שהוא הותיר לו, אך אין ספק שהמחשבות יחלפו בראשו. ניר דוד יאלץ בחודשים הקרובים לנסות ולשפץ את כל מה שהתקלקל בזמן הקדנציה של גוראון. הוא יצטרך למצוא מנועי צמיחה חדשים שיפצו על השחיקה המתמשכת בטלפונייה, למצוא את הדרכים לחזור ולצמוח במצבת הלקוחות הקמעונאיים של החברה, ובכלל להחזיר את הברק לעיניים לאלפי עובדי החברה. משימה לא קלה בכלל, כשעל ראשו מרחפת הפחתה נוספת בתעריפים הסיטונאיים של החברה, ויחסי עבודה מורכבים על רקע הסכמי שכר חדשים בחברה ותביעות כבדות של העובדים על רקע ביטול אפשרי של ההפרדה המבנית.
כל אלו שתהו בשנה האחרונה על השחיקה המתמשכת במחיר מניית בזק, קיבלו תשובה חלקית בשבוע שעבר עם פרסום הדוחות הרבעוניים. ההסברים שניסתה החברה לספק בשנה האחרונה על ההרעה במצב הבטחוני רחוקים מלספר את הסיפור של החברה. מניית החברה נשחקה מכיוון ששוק ההון הבין מהר את משמעות הואקום הניהולי שנוצר בקבוצה, ואת חוסר היכולת של החברה להתמודד עם אתגרי השוק. מה צופן העתיד? קשה לומר, אבל כמו שאומר בכיר בשוק ההון – יתכן ועוד לא ראינו כלום.

















לפטר את סמנכלית משאבי אנוש. היא בין הגורמים לחוסר יצירתיות נהייה אחר דרישות ועד והתעלמות מעובדים מוכשרים. ניר דוד אתה יכול לעשות את השינוי אם תרצה!!!!
בכהונה של שנה ושמונה בבזק אי אפשר לקלקל ככ הרבה.
צריך ללכת קצת יותר אחורה.
גם דודו מזרחי לא הביא מנועי צמיחה חוץ מהסיבים.
הוא אפשר ואף עודד להשפעת ועדים חסרת תקדים.
הוא מינה ואפשר הנהלה בינונית ונסחטת.
רן גוראון וגיל שרון הם תקלה ללא ספק אבל למר מזרחי שניהל את העכשיו טוב, יש חלק גדול גדול במצב של בזק היום.
עכשיו המפתח בידיים של ניר. נראה אם הבעיה היא באמת רן.
נראה אם תפרסם את זה גדי, או שהכל מוטה אצלך.
חברה פח
קמצנות ברמות קשות
מנהלים פחדנים הכל כיסוי תחת
אחותו של גוראון לא סובלת אותו אז את כנראה אשתו
לא צריך להיות אשתו צריך פשוט להיות הגון.
רן קיבל ירושה מורכבת לא פחות.הביא את החברה למקום ראשון בסיבים והביא לנו הסכם אסטרטגי עם פרטנר שהפחית את התחרות והכניס הרבה כסף לבזק. קדנציה של שנה ו 8 אומר שהיתה תקלה, אבל גם אם אוהבים לשנוא אותו הסיבה היא לא רן. צריך לבדוק בהגינות מה עשו מנכ״לים קודמים. את התקלה צריך לחפש במקום אחר. ניר מנהל טוב שמכיר את בזק. נקווה שיצליח יותר.
הסיבה העיקרית לירידה במניה היא הנטישה של הזרים את הבורסה שלנו, בזק הייתה חביבת המשקיעים הזרים.
לא צריך להסחף החברה עושה עדיין הרבה כסף ונסחרת במכפיל נוח.
זה נכון שבנושאת המטוסים הזאת יש הרבה בעיות ומאוד קשה להזיז דברים, זה לא סטארטפ, כדאי להתחיל להפטר מהחתולים השמנים שם ולהביא אנשים יצירתיים עם חזון.
לדעתי בזק סטור היא משאב לא מנוצל, לחברה יש גישה לכמעט כל בית בישראל, אפשר לפתח את הדאטא ולהבין למי כדאי למכור ציוד גיימינג ולמי כדאי למכור טלווזיה. אין סיבה שהם לא יהיו כמו KSP.
גילוי נאות מחזיק מניות של בזק וקצת מתוסכל מהם.