ניסיונות משרד התקשורת לקדם הסכם בין ספקיות האינטרנט הקטנות לבין בזק המבוסס על המחיר שסוכם עם פרטנר במסגרת הסכם ה-(IRU (Indefeasible Right of Use מדצמבר 2022, ככל הנראה לא ימנעו את העתירה לבג"ץ שהספקיות מתכננות להגיש נגד המשרד. אלא אם כן יתרחש מפנה בלתי צפוי במשא ומתן בין הצדדים, צפוי כי בשבוע הבא תגיש קבוצת ספקיות אינטרנט קטנות עתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת. העתירה תתבסס על טענת הספקיות כי המשרד לא מילא את חובתו לקבוע מחיר סיטונאי מעודכן לשימוש ברשת בזק על בסיס עלויות וכי לכל הפחות היה נדרש לקבוע בתקנות מחיר על בסיס בנצ'מארק מעודכן – עסקת פרטנר בזק לפני כמעט שנתיים.
בחודשים האחרונים נעשו מאמצים על ידי משרד התקשורת להשיג הסכמות על מחיר סיטונאי מוסכם בין הספקיות הקטנות לבזק, בהתאם למדיניות משרד התקשורת לעודד הסכמים בין החברות. הסכמים אלה עשויים, בתנאים מסוימים, לייתר את הצורך בהתערבות ממשלתית בקביעת המחיר. אולם, למרות המאמצים, הפערים בין הצדדים נותרו משמעותיים.
ספקיות האינטרנט, אשר עיכבו את הגשת העתירה לבג"ץ כדי לאפשר למגעים להתקדם, הגיעו למסקנה כי אין מנוס מחידוש העתירה. זאת למרות הצהרת משרד התקשורת על כוונתו לפרסם שימוע למחיר סיטונאי בנובמבר הקרוב. הגשת העתירה לבג"ץ צפויה לסתום את הגולל על האפשרות, שממילא נראתה רחוקה, להשגת רגולציה עצמית בין השחקנים בשוק, אשר הייתה מונעת את הצורך בקביעת מחיר על ידי משרד התקשורת.
במשרד התקשורת נותרה מידה מסוימת של אופטימיות לגבי האפשרות להשיג הסכמות בין הצדדים, מה שהיה יכול להוות הזדמנות נדירה לצמצום מעורבות המשרד בשוק. אולם, נראה כי מימוש חזון זה עדיין רחוק, וייתכן שיחלוף זמן רב עד שהשוק יגיע לרמת בשלות המאפשרת רגולציה עצמית אפקטיבית ומשרד התקשורת יוכל לישון בשקט שאכן תתפתח תחרות ומחירי השירותים יהיו סבירים על ללא התערבותו.
















