משרד התקשורת פרסם מתווה לסגירת רשתות התקשורת הישנות, לבקשת בזק והוט. אף על פי שהאחרונה מביעה שמחה לגבי הסגירה, היא מסתייגת מאוד מהתנאים שקבע המשרד. המתווה גובש לאחר חודשים ארוכים של דיונים בין החברות למשרד, מתוך ראייה שמדובר באינטרס לאומי של מעבר לרשתות סיבים אופטיים מתקדמות, המחליפות את רשתות הנחושת והקואקס הישנות.
מסתבר כי בעוד בזק הודיעה למשרד שהיא מקבלת את המתווה עם הסתייגויות קטנות יחסית, עם הוט המצב מורכב הרבה יותר. נזכיר כי המשרד אפשר להוט לבצע את פריסת הסיבים שלה דרך IBC, שבה היא מחזיקה 25% מהמניות בלבד. השאלה המתעוררת היא מה יקרה באזורים שאליהם IBC לא תגיע, וכאן מתעוררת מחלוקת משמעותית.
על פי השימוע של המשרד, המדיניות המוצעת לגבי הוט ו-IBC כוללת את התנאים הבאים:
- פטור מפריסת נחושת להוט באזורי בנייה חדשה שבהם IBC אינה פרוסה, יותנה בכך שהוט תפרוס באותם אזורים רשת מתקדמת בבעלותה. באמצעות רשת זו, הוט תידרש להציע את כל שירותיה, כולל שירותים סיטונאיים.
- באזורי בנייה חדשה שבהם IBC פורסת רשת מתקדמת, הוט לא תידרש לפרוס נחושת.
- המשרד שוקל לעדכן את המדיניות הקיימת, שלפיה אם הוט תחל בפריסת רשת מתקדמת בארץ, היא מחויבת לפרוס רשת כזו שתאפשר נגישות ל-30% או יותר ממשקי הבית בישראל. מוצע כי פריסת סיבים בבנייה חדשה על ידי הוט לא תטיל עליה את החובה האמורה.
- המטרה היא לאפשר להוט לפרוס רשת מתקדמת במקומות ספציפיים שבהם IBC אינה מתכוונת לפרוס סיבים, מבלי להטיל עליה את החובה הכוללת של פריסה ל-30% ממשקי הבית.
- בשלב זה, ביתר המקומות שאינם בנייה חדשה, ימשיכו לחול על קבוצת הוט חובות הפריסה ומתן השירות הקבועות כיום.
בהינתן ש-IBC אינה צפויה לפרוס את רשת הסיבים לכל משקי הבית במדינה, מבחינת המשרד חלה על הוט חובה לעשות זאת בעצמה – דבר שהיא מתנגדת לו בתוקף. הוט רואה ב-IBC את זרוע פריסת הסיבים שלה, ומבחינתה, ברגע ש-IBC עומדת בתנאי הרישיון שלה ואף מעבר לחובות שנקבעו, היא מעוניינת לסגור את הרשת הישנה. על כך צפויות עוד התנגדויות ומאבקים משמעותיים.
חשוב לציין כי משרד התקשורת עדיין עוסק באי-מילוי חובות הפריסה של הוט ברשת הישנה, כך שהמאבק בנושא זה רחוק מלהסתיים.
מהוט לא נמסרה תגובה.

















ממתי הוט עושה משהו שהמשרד דורש ?
ומה המשרד עשה לה לאורך השנים ? כמעט כלום.
למה שתשנה משהו שעובד לה ?
אבל הנחמה שלמרות שהיא עושה מה שהיא רוצה ולא עומדת בשום הוראה של המשרד, היא היתה נשארה ותישאר חברה פח. ניהול בינוני. אף אחד לא רוצה לעבוד בה, איבדה את שוק התשתיות מזמן. שכל מה שיש לה זה מחירי רצפה.