לקראת שיפור משמעותי בכיסוי הסלולרי ביו"ש. על פי מידע שהגיע ל"זמן אוויר", המינהל האזרחי עומד לפרסם בקרוב מכרז להקמת 22 אתרים סלולריים חדשים ביהודה ושומרון (יו"ש). מהלך זה הוא חלק מתוכנית רחבה לשיפור הפריסה הסלולרית באזור, המתוקצבת ב-50 מיליון שקלים. המכרז המתוכנן יאפשר השתתפות של חברות סלולריות וגופים נוספים. הזוכה במכרז יחויב לאפשר לחברות סלולריות מתחרות להשתמש בתורן ולחלוק בעלויות, במטרה להגביר את התחרות ולשפר את השירות לתושבים.
הכיסוי הסלולרי המוגבל ביו"ש מהווה אתגר משמעותי זה שנים רבות. הבעיה נובעת ממספר גורמים: טופוגרפיה מאתגרת של הרים וגבעות, סוגיות ביטחוניות הקשורות למיקום האתרים, והתנגדות מקומית להקמת אתרים סלולריים בקרבת יישובים.
השלכות המצב הנוכחי כוללות בעיות תקשורת, סיכוני בטיחות בשל קושי בהזעקת עזרה במקרי חירום, ופגיעה בפיתוח הכלכלי של האזור. המינהל האזרחי כבר מיפה את 22 הנקודות המיועדות לאתרים החדשים וקיבל את האישורים הנדרשים. העיכוב בפרסום המכרז נבע מהצורך בקבלת חוות דעת משפטיות שיאפשרו את הקמת האתרים במיקומים השונים.
















