הרכב הבעלות בחברת תשתיות הסיבים IBC עומד בפני שינויים אפשריים. בין בעלי המניות בחברה מתקיימים דיונים לגבי הצורך בהרחבת ההשקעות מעבר ל-2 מיליון משקי בית. חילוקי הדעות מתגלעים בעיקר בתוך הקונסורציום המורכב משלוש חברות: תש"י (תשתיות ישראל), סלקום והוט, המחזיקות יחד ב-70% מהמניות באופן שווה. חברת החשמל, המחזיקה ב-30% הנותרים, אינה חלק מהדיון מכיוון שאינה משתתפת בהשקעות.
מקורות המקורבים לחברה מדווחים כי אלי אדדי, המנכ"ל החדש של סלקום, החליט לבחון מחדש את סוגיית IBC, כחלק מבחינה כוללת של נושאים רבים בחברה. במסגרת זו, עלתה לדיון שאלת המשך ההתרחבות וההשקעות של IBC, ובפרט האם סלקום מחויבת באופן אוטומטי לתמוך בהרחבת ההשקעות מעבר ל-2 מיליון משקי בית, שהוא היעד הנוכחי של החברה לשנה הקרובה.
סוגיה זו מתעוררת על רקע הצורך בהכנת תקציב לשנה הבאה. עם זאת, כדי ש-IBC תוכל להוות חלופה מלאה לבזק, היא חייבת להמשיך ולהתרחב. כיום, בזק נמצאת ב-2.3 מיליון משקי בית וצפויה להגיע ל-2.5 מיליון בשנה הבאה. לפי הרישיון שלה, IBC מחויבת להגיע ל-1.7 מיליון משקי בית עד סוף 2026, אך היא מקדימה את הפריסה שלה בקצב מהיר יותר.
במקביל, נשמעות הערכות שונות לגבי רצונן של החברות להמשיך ולהחזיק ב-IBC, בעיקר בנוגע לסלקום והוט. לסלקום יש אופציה למכור את מניותיה בתנאים מסוימים החל מינואר 2025. יש הסבורים כי זהו אחד המהלכים שבעלת השליטה בסלקום, קרן פורטיסימו, הייתה מעוניינת לראות. מנגד, יש הטוענים כי דווקא הוט, שבעליה פטריק דרהי מתמודד עם חובות של מיליארדים בעסקיו בעולם, מחפשת דרכים לממש נכסים, וחלקה ב-IBC נשקל גם כן.
IBC הייתה החברה הראשונה שפרסה בישראל תשתית XGS-PON, טכנולוגיה מתקדמת לסיבים אופטיים המאפשרת מהירויות גלישה גבוהות במיוחד. לחברה שני לקוחות עוגן משמעותיים: סלקום והוט. ביולי 2023, סלקום הגדילה את התחייבותה לרכישת 15% מהקווים מהחברה, בעוד הוט מחויבת ל-25% מהקווים.
















