חברת הוט שכרה את בנק ההשקעות MNS כדי לקדם מכירה של חלקה בחברת IBC, כך נודע לזמן אוויר. הוט מחזיקה ב-23.3% ממניות החברה והיא גם הקבלן הראשי המבצע את הפריסה של IBC בכל הארץ. להוט יש הסכם לרכוש 25% מהקווים של IBC.
השבוע חשפנו https://zmanavir.co.il/internet/26099/ כי בקרב בעלי המניות ב-IBC ישנם חילוקי דעות לגבי המשך ההשקעות והרחבת הפריסה אל מעבר ל-2 מיליון משקי בית, שבהם החברה תשלים פריסה עד סוף השנה. חילוקי הדעות הם בין בעלי המניות בתוך הקונסורציום (הוט, סלקום ותש"י, המחזיקים 70% מהמניות). יתרת המניות (30%) מוחזקת על ידי חח"י, שאינה משתתפת בהשקעות.
המשך ההתרחבות וההשקעה מתבקשים על רקע העובדה שבזק תגיע בשנה הבאה ל-2.6 מיליון משקי בית. אם IBC רוצה לייצר לה תחרות אפקטיבית, היא חייבת להרחיב במקביל את הפריסה גם אצלה. בנוסף, הוט חייבת לראות הרחבת פריסה ב-IBC היות שמדובר בזרוע פריסת הסיבים שלה. אם לא תורחב הפריסה, המשמעות היא שלקוחות הוט לא יוכלו לקבל שירותי סיבים אופטיים. הוט אינה יכולה למכור סיבים אופטיים של בזק במסגרת השוק הסיטונאי, וכך יוצא שהיא נותרת בעמדת נחיתות מול מתחרותיה סלקום ופרטנר, שיכולות לפעול על גבי רשת בזק.
בסלקום, נכון לעת עתה, בוחנים את המשך האחזקה שלהם ב-IBC. בינואר שנה הבאה סלקום מקבלת אופציה שתאפשר לה לחייב את הוט לרכוש את חלקה ב-IBC, בכפוף לסדרה של תנאים. סלקום, תחת המנכ"ל הנכנס אלי אדדי, בוחנת מחדש את כל האסטרטגיה שלה ובתוך כך את הצורך בהמשך הבעלות ב-IBC.
נציין כי הרחבת ההשקעות של IBC מעבר ל-2 מיליון משקי בית יוצרת בעיה לא פשוטה לסלקום, היות שהדבר יהיה כרוך ככל הנראה בצורך במימון ההשקעה. ייתכן שהדבר ישפיע על תזרים המזומנים של סלקום, ולכן היא אינה מעוניינת להיכנס לכך בשלב זה. לסלקום יש הסכם התחייבות ל-15% מהקווים של IBC, ובאופן טבעי אם החברה מתרחבת מבחינת משקי הבית, גם ההתחייבות שלה גדלה בהתאם.
ככל הנראה, תש"י אינה מתנגדת להרחבת הפרויקט, וכחברת תשתיות, הרחבתו רק תעלה את שווי החברה. עבור הוט, כפי שכבר פרסמנו, מדובר בניסיון לממש נכסים על רקע המצב הקשה של הבעלים פטריק דרהי ואלטיס שבבעלותו, שאיתנותה מאוימת תחת נטל חובות של עשרות מיליארדי יורו.
מהוט סירבו להגיב.
















