משרד התקשורת שואף לזרז את הטיפול בקביעת תעריפי השוק הסיטונאי ולסיים את התהליך עוד החודש, כך נודע ל"זמן אוויר". במקביל, המשרד קיבל דיווחים מחברת בזק ומספקיות האינטרנט על פגישות שהתקיימו. בעוד בזק מנסה לשדר מסרים אופטימיים כלפי המשרד ולהדגיש את הפן החיובי שבקיום הפגישות והמשא ומתן, התגובה מצד ספקיות האינטרנט פחות אופטימית.
לפי מקורות בענף, הסיכוי שמחירים סיטונאיים ייקבעו על בסיס הסכמות בין הצדדים, ולא על ידי משרד התקשורת, הוא נמוך מאוד. בערב ראש השנה בשבוע שעבר קיבל המשרד תגובות מספקיות אינטרנט ומבזק על ההתקדמות בשיחות ביניהן סביב הרצון לקבוע מחירים סיטונאיים מוסכמים, שלכאורה אמורים לייתר את הצורך בהתערבות של המשרד וקביעת המחיר על ידו.
חשוב לציין כי המשרד דרש מספקיות האינטרנט לשלם לבזק את כל התשלומים שהוקפאו בטענה שהמחירים הסיטונאיים גבוהים מדי ואינם משקפים את המציאות בשוק. במקביל, המשרד דרש מבזק לקדם את השיחות על קביעת מחיר סיטונאי מוסכם. המשרד דחק בצדדים להגיע להבנות ולדווח לו על התוצאות, אך כרגע לא נראה שמושגת התקדמות משמעותית.
השוק הסיטונאי בתחום התקשורת בישראל הושק בשנת 2015 במטרה להגביר את התחרות ולהוזיל את מחירי האינטרנט לצרכנים. המהלך אפשר לספקיות אינטרנט קטנות יותר להשתמש בתשתית של בזק ולהציע שירותים לצרכנים במחירים תחרותיים. עם זאת, מאז השקתו, השוק הסיטונאי נתקל באתגרים רבים, בעיקר סביב קביעת המחירים הסיטונאיים.
לאור המצב, משרד התקשורת מתכנן לסיים את קביעת המחיר הסיטונאי עוד החודש, תחת הנהגתה של המנכ"לית היוצאת, ענבל משש, המסיימת את תפקידה ועוברת לתפקיד מנכ"לית שירות התעסוקה. המשרד הצהיר על כוונתו לפרסם את המחירים בחודש נובמבר השנה, מה שמהווה הקדמה קלה של הפרסום, אך חשובה ליצירת ודאות בשוק.
בנוסף, המשרד נדרש להשיב לבג"ץ שהוגש בנושא המחירים הסיטונאיים. כל האינדיקציות מצביעות על כך שהמחיר ייקבע על ידי המשרד, והסיכוי למחיר מוסכם בין הצדדים ללא התערבותו נמוך מאוד.
















