הדרג המקצועי במשרד התקשורת צפוי השבוע לקדם את ההחלטה בדבר סגירת רשתות התקשורת הישנות בחברות הוט ובזק. ההחלטה תובא לאישורו של שר התקשורת, שלמה קרעי, מאחר שמדובר בהחלטת מדיניות המחייבת דיון ואישור בוועדת הכלכלה של הכנסת. יצוין כי תהליך השימוע וההחלטה על סגירת הרשתות נעשה בהתייעצות עם השר.
ההכרעה המקצועית בסוגיית סגירת רשתות התקשורת הישנות תועבר לטיפולו של המנכ"ל הבא במשרד התקשורת, זאת עקב סיום תפקידה של המנכ"לית הנוכחית, ענבל משש, אשר עוברת לנהל את שירות התעסוקה. לאור חילופי התפקידים, צפויים להתקיים השבוע מספר דיונים בנושא.
הסוגיה נושאת השלכות משמעותיות במיוחד עבור חברת הוט. על פי השימוע המקורי, המשרד הציב דרישה לפיה החברה תידרש להשלים פריסת רשת סיבים אופטית בכל אזור שבו חברת IBC, שבה הוט שותפה, טרם השלימה את הפריסה. משמעות הדרישה היא שהוט תצטרך להקים רשת סיבים נוספת בשל חובת האוניברסליות החלה עליה.
במהלך השימוע, שבו לוותה הוט על ידי חברת הייעוץ TASK, הקשיב משרד התקשורת בתשומת לב לעמדת החברה והוצגו ההשלכות הכלכליות של ההחלטה. עם זאת, טרם ברור אם המשרד ישנה את דרישתו המקורית.
אם ההחלטה תיוותר ללא שינוי והדרג המקצועי יביא אותה לאישור שר התקשורת במתכונתה הנוכחית, צפויות להיות לכך השלכות כלכליות מרחיקות לכת עבור הוט. במקרה כזה, סביר להניח כי החברה תיאבק בהחלטה בכל האמצעים העומדים לרשותה, כולל פנייה לבג"ץ במידת הצורך.
















