משרד התקשורת מבקש דחייה בתגובה לבג"ץ שהוגשה נגדו בסוגיית התעריפים בשוק הסיטונאי. הבקשה נומקה בשירות מילואים של גורם מקצועי בכיר במשרד התקשורת וככל הנראה בכוונת העותרים להתנגד לה. בג"ץ קבע שעל המדינה להשיב לעתירה עד סוף חודש אוקטובר.
מדובר בעתירה של 3 ספקיות אינטרנט, גילת טלקום, טריפל סי ופרימו 099 בדרישה לקבוע תעריפים שוויוניים לשימוש בתשתית הסיבים האופטיים של בזק.
לטענת העותרות, משרד התקשורת יצר מצב של אפליה חמורה בין ספקיות האינטרנט הקטנות לבין החברות הגדולות – בזק, הוט, סלקום ופרטנר – בכל הנוגע לתעריפי השימוש בתשתית הסיבים. על פי העתירה, החברות הגדולות משלמות תעריפים נמוכים משמעותית עבור השימוש בתשתית, בעוד הספקיות הקטנות נאלצות לשלם מחירים גבוהים בהרבה.
נזכיר שבחודש הקרוב צפוי המשרד לפרסם שימוע מחירים סיטונאיים מעודכנים שהתחייב בתחילת השנה לפרסם. למחירים אלה עשויה להיות השפעה בעלת משמעות רבה מאוד בשוק התקשורת.
















