לקראת מינויו הרשמי של דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב הבא, הספקולציות לגבי המינוי של ראש ועדת התקשורת הפדרלית FCC בעיצומן, ועל פי הערכות המינוי הצפוי הוא של Brendan Carr רפובליקני שכבר חבר בוועדה העליונה ברשות.
בארה"ב מקובל שהמפלגה השלטת מחזיקה ברוב של 3-2 בוועדת התקשורת הפדרלית (FCC), מה שמאפשר לה לבצע את סדר היום המדיני של הנשיא. באופן מסורתי, היושב ראש המכהן התפטר, מה שאפשר לנשיא לבחור ראש FCC חדש.
לכן, עם טראמפ בבית הלבן, משמעות הדבר היא שה-FCC יהיה בהנהגה רפובליקנית וככל הנראה בהובלת חבר מכהן שכבר מכהן – ברנדן קאר. טראמפ לא דיבר על מינויים צפויים ובכלל זה את בחירתו ליו"ר ה-FCC, אך קאר הוא הרפובליקני הבכיר ביותר בוועדה ואנליסטים הצביעו עליו כבחירה הסבירה.
לפי אתרים בארה"ב קאר גם כתב פרק בהצעת המדיניות של "פרויקט 2025" המתאר את התפיסה השמרנית לגבי העתיד הרצוי של ה-FCC תחת הנשיא הרפובליקני הבא.
הנקודות הבולטות בפרק שלו כוללות קריאות לרסן את חברות הטכנולוגיה הגדולות באמצעות ביטול הגנות סעיף 230 שחברות האינטרנט נהנות מהן כעת; החוק מגן על פלטפורמות אינטרנט מפני תביעות על תוכן שמשתמשים מפרסמים באתרים שלהן. למשל, אם מישהו מפרסם דברי לשון הרע בפייסבוק, לא ניתן לתבוע את פייסבוק עצמה על כך.
יש לכך משמעות אדירה, עד שהחשש הוא שביטול ההגנה יפגע אנושות בחופש הדיבור. רפובליקנים טוענים שהפלטפורמות משתמשות בכוחן לצנזר דעות שמרניות, ואילו דמוקרטים טוענים שהפלטפורמות לא עושות מספיק כדי למנוע דיסאינפורמציה והסתה. טראמפ וגורמים אחרים טוענים שצריך לבטל או לשנות משמעותית את החוק.
נקודה נוספת שקאר הוביל היא לחייב חברות אינטרנט לתרום לקרן השירות האוניברסלי (USF); להרחיב את רשימת החברות הנחשבות כמהוות סיכון ביטחוני לארה"ב; ולממן במלואה את תוכנית "עקור והחלף" להחלפת ציוד תקשורת חשוד (בעיקר סיני).
וכמובן, בלי אילון מאסק שתמך בטראמפ בכל הכוח אי אפשר, ובתקשורת האמריקאית מדברים על כך שהוא ותעשיית הלוויינים בכללותה, תקבל יותר ספקטרום, במסגרת התחרות מול הרשתות הסלולריות.
















