קבוצת בזק סיימה את הרבעון השלישי של 2024 עם ירידה קלה של 1.4% בהכנסות לסך של 2.234 מיליארד שקל, לעומת 2.265 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי עלה ב-2.6% והסתכם ב-436 מיליון שקל, המשקף שיעור רווחיות תפעולית של 19.5%. הרווח הנקי בתקופה הסתכם ב-281 מיליון שקל, ירידה של 5.4% לעומת הרבעון המקביל, בעיקר בשל המשך הפרשה לקופת התמרוץ לפריסת סיבים והשפעת המלחמה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-907 מיליון שקלח, תוך שמירה על יתרות מזומנים והשקעות משמעותיות של כ-3.2 מיליארד שקל. החברה המשיכה במדיניות חלוקת הדיבידנד ואישרה חלוקה של 407 מיליון שקל, ששולמה לאחר תאריך המאזן. מבנה המאזן נותר איתן עם הון עצמי של כ-2.3 מיליארד שקל, המהווה כ-14.8% מסך המאזן.
בזק קווי מציגה תוצאות מעורבות ברבעון השלישי של 2024, עם צמיחה מתונה בהכנסות של 1.9% לעומת הרבעון המקביל, שהסתכמו ב-1.105 מיליארד שקל. הרווח התפעולי עלה ב-14.5% ל-355 מיליון שקל, המשקף שיעור רווחיות תפעולית של 32.1%.

החברה ממשיכה להציג התקדמות משמעותית בתחום הסיבים האופטיים, עם גידול של כ-50% במספר הלקוחות המחוברים לרשת הסיבים בהשוואה לרבעון המקביל. נכון למועד פרסום הדוח, רשת הסיבים של בזק זמינה לכ-2.5 מיליון משקי בית, כאשר כ-781 אלף מנויים מחוברים בפועל (קמעונאי וסיטונאי).
עם זאת, החברה מתמודדת עם שחיקה מתמשכת בהכנסות הטלפוניה המסורתית, עם ירידה של 8.8% בהכנסות הטלפוניה ברבעון לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בשל הפחתת תעריפים רגולטורית וירידה במצבת הקווים.
הכנסות משירותי אינטרנט צמחו ב-2.2% ל-500 מיליון שקל ברבעון, בעיקר הודות לגידול בהכנסה הממוצעת ממנוי קמעונאי והתרחבות בסיס לקוחות הסיבים. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט קמעונאי (ARPU) הגיעה ל-131 שקל, עלייה של כ-5.6% לעומת הרבעון המקביל.
בצד ההוצאות, נרשמה עלייה של 8.5% בהוצאות ההפעלה והכלליות ל-205 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות בגין קופת התמרוץ לפריסת סיבים. הוצאות השכר עלו ב-6% ל-265 מיליון שקל, בעיקר עקב עדכוני שכר וגידול בהפרשות אקטואריות.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-589 מיליון שקל ברבעון, המשקף יציבות בהשוואה לרבעון המקביל. ההשקעות ברכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים הסתכמו ב-300 מיליון שקל, גידול של כ-25.5% לעומת הרבעון המקביל, המשקף את המשך ההשקעה המואצת בפריסת רשת הסיבים.
החברה ממשיכה במדיניות חלוקת דיבידנד עקבית, כאשר במהלך הרבעון אושרה חלוקת דיבידנד בסך 407 מיליון שקל, המשקפת תשואת דיבידנד משמעותית.
המאזן של החברה מציג איתנות פיננסית טובה עם עודף בהון החוזר של כ-802 מיליון שקל. יתרות המזומנים וההשקעות לזמן קצר הסתכמו בכ-2.7 מיליארד שקל, גידול משמעותי לעומת התקופה המקבילה.
החוב הפיננסי נטו נשמר ברמה יציבה, כאשר החברה ממשיכה לשמור על יחסי כיסוי חוב נאותים.
בזק קווי ממשיכה להציג צמיחה מרשימה בפריסת הסיבים, כאשר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2024 הגיעה ל-2.448 מיליון משקי בית שזמינים לחיבור, גידול של כ-24% בהשוואה ל-1.97 מיליון בתקופה המקבילה.
– מספר המנויים המחוברים לרשת הסיבים גדל ב-50% ל-759 אלף לקוחות לעומת 506 אלף ברבעון המקביל.
בפילוח לפי סוג לקוחות:
* מנויים קמעונאיים: 483 אלף (גידול של 44% מ-335 אלף)
* מנויים סיטונאיים: 276 אלף (גידול של 61% מ-171 אלף)
שיעור החדירה (מנויים מחוברים מתוך משקי בית זמינים) עומד על כ-31%, המצביע על פוטנציאל צמיחה משמעותי.
סך קווי האינטרנט עמד על 1.486 מיליון בסוף הרבעון, ירידה קלה של כ-0.9% לעומת 1.5 מיליון ברבעון המקביל כתוצאה מהתחרות בשוק.
בחלוקה למגזרי פעילות בבזק קווי מדובר על לקוחות קמעונאיים: 1.012 מיליון (ירידה קלה מ-1.029 מיליון). לקוחות סיטונאיים: 474 אלף (יציבות יחסית לעומת 471 אלף).
ה-ARPU הקמעונאי באינטרנט המשיך לצמוח והגיע ל-131 שקל, עלייה של 5.6% לעומת 124 שקל ברבעון המקביל, המשקפת את המעבר ללקוחות סיבים המניבים הכנסה גבוהה יותר.
קצב החבילה הממוצע למנוי קמעונאי זינק ב-53% ל-483 מגה ביט, לעומת 315 מגה ביט בשניה ברבעון המקביל.
אחד ממנועי ההכנסות המטורפים של בזק הוא ציוד הקצה וגם הרבעון הוא לא מאכזב. ברשת בזק יש היום 858 אלף נתבי Be (גידול של 5% מ-819 אלף) ו – 457 אלף משפרי טווח קליטה (גידול של 4% מ-438 אלף). מדובר במאות מיליוני שקלים בשנה שהתחום מייצר לחברה.
יחד עם זאת ברווח הנקי בזק קווי רשמה ירידה של 5.2% (מתואם) ל – 239 מיליון שקל, כנראה בגלל הגידול בהוצאות השכר.
תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "הרבעון השלישי התאפיין בהמשך המתיחות הביטחונית בישראל, בה עמדנו במשימתנו הלאומית לספק שירותי תקשורת רציפים ותקינים לטובת הציבור והמשק בישראל. עשינו זאת לצד המשך פיתוח והרחבת תשתיות התקשורת בכל רחבי המדינה, על מנת לאפשר ולהאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית בישראל".
"למרות אתגרי המלחמה, הקבוצה מציגה עוד רבעון שממחיש את יישום התוכנית האסטרטגית אשר באה לידי ביטוי בגידול של מעל 2% בהכנסות הליבה שלנו, בצמיחה דו-ספרתית במנויי סיבים ודור 5, וביציבות ב- EBITDA המתואם בנטרול ההפרשה לקרן האוניברסלית והשפעת המלחמה על שירותי הנדידה. בתחילת השנה פרסמנו את המצפן העסקי של הקבוצה ואנו בדרך להשגת היעדים אשר הצבנו לעצמנו בטווח הבינוני, כולל השלמת פריסת הסיבים, השלמת המיגרציה מהלוויין וצמיחה משמעותית בתזרים החופשי שצפויה להגיע משילוב של צמיחה ב-EBITDA המתואם יחד עם ירידה בהשקעות".
ניר דוד, מנכ"ל בזק מסר: "התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה מבטאות את המומנטום החיובי בפעילות הליבה של בזק. בזק מציגה צמיחה בהכנסות החברה שנובעת בעיקר מהביקוש לשירותי הליבה הכוללים אינטרנט, שירותי תמסורת ופרויקטי תשתית מתקדמים. במקביל, החברה חצתה לראשונה את רף חצי מיליון לקוחות סיבים, דבר המוכיח את הצלחת ההשקעה האסטרטגית שביצעה החברה בתשתיות מתקדמות, עם שיעור Take up מרשים של כ-31% (כולל סיטונאי)".
"למרות האתגרים שעמדו בפנינו, כולל גידול בהוצאות בגין הפרשה לקרן האוניברסלית והרחבת פרויקטי תשתית, אנו ממשיכים בפריסת רשת הסיבים הארצית בקצב מואץ, שהגיעה כבר לכ-2.5 מיליון משקי בית בישראל, וזאת כחלק ממחויבותנו להוביל את השוק ולהציע פתרונות חדשניים. בזק ממשיכה במימוש תכניות העבודה שלה הכוללות השקעה בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות, תוך שיפור מתמיד בחווית הלקוח וחיזוק מעמדה של בזק כחברת התקשורת המובילה בישראל".

















מחיירם חצופים בסיבים
בשק ממשיכה לעשות הון עתק בחותמת של ועדות כנסת משירותים שחברות הסלולר הפסיקו לגבות עליהם לפני שנים רבות כמו : עקוב אחרי שיחה מזוהה ושיחות ועידה
ואף אחד לא קם.
מי בכלל ממשיך להשתמש בקוי הנחושת לצורך שיחות טלפון פרטיות???
ו 750 אלף פראיירים (בסיביO, בנחוש זה הרבה יותר ) צריכים כל שנה להתחנן מחדש שימשיכו להם את מחיר ה"מבצע" מדינה של פרודיה מתמשכת ושל שמור לי ואשמור לך.