סבינה לוי, אנליסטית ומנהלת המחקר בלידר שוקי הון, מפרסמת תגובה חיובית לדוחות הרבעון השלישי של בזק, ומציינת כי התוצאות היו מעל הציפיות הן ברמת ההכנסות והן ברמת הרווח הנקי. החברה הציגה הכנסות של 2.23 מיליארד שקל, כאשר הכנסות הליבה צמחו ב-2.1%, למרות ירידה כוללת של 1.4% בהשוואה לרבעון המקביל.
למרות האתגרים שהציבה המלחמה, שפגעה בהכנסות מנדידה בפלאפון בכ-20 מיליון שקל ברבעון (וכ-50 מיליון שקל מתחילת השנה), ואי חיוב לקוחות yes בקו העימות שעלה כ-5 מיליון שקל ברבעון, החברה הצליחה להציג ביצועים חזקים בכל המגזרים.
פלאפון בלטה לטובה עם גידול של כ-24 אלף במצבת הלקוחות, רובם לקוחות פוסט-פייד, ועלייה של 2 שקל ב-ARPU. החברה ממשיכה להתקדם בפריסת דור 5, עם כ-1.2 מיליון לקוחות המהווים 53% מלקוחות הפוסט-פייד.
בתחום הסיבים האופטיים, בזק השלימה את יעד הפריסה המקורי של 2.5 מיליון משקי בית, עם שיעור חדירה של 31% (כ-781 אלף לקוחות מחוברים), שיפור משמעותי מ-25.7% ברבעון המקביל. ה-ARPU הקמעונאי המשיך לצמוח והגיע ל-131 שקל.
לוי מציינת כי החברה אישררה את תחזיותיה לשנת 2024, הכוללות EBITDA של כ-3.8 מיליארד שקל ורווח נקי של כ-1.2 מיליארד שקל, אם כי היא מעריכה שהתוצאות בפועל עשויות להיות מעט נמוכות יותר. החוב נטו של החברה עומד על כ-4.7 מיליארד שקל, המשקף יחס חוב נטו ל-EBITDA של 1.5, שיפור מ-1.6 ברבעון הקודם.
במבט קדימה, בלידר צופים המשך שיפור הדרגתי בתוצאות החברה, במיוחד משנת 2026 ואילך, עם השלמת פריסת הסיבים והתנתקות yes מהלוויין. היא מעריכה כי צפויה התאוששות בהכנסות משירותי הנדידה עם חזרת התיירות, ולא פוסלת העלאה בשיעור חלוקת הדיבידנד בסמוך לפרסום הדוחות השנתיים.
לידר שוקי הון ממשיכה להמליץ "תשואת יתר" על מניית בזק עם מחיר יעד של 6.3 שקל, בהתבסס על האיתנות הפיננסית של החברה, הצפי לשיפור בתזרים, המיצוב הגבוה בשוק וההנהלה האיכותית. בנוסף, מציינת לוי כי התבהרות המצב הגיאופוליטי וחזרת משקיעים זרים עשויים לספק רוח גבית נוספת למניה בעתיד.
















