שר התקשורת, שלמה קרעי, קיים בשבוע שעבר דיון מעמיק בסוגיית סגירת רשתות התקשורת המיושנות של חברות הוט ובזק. על פי מידע שהגיע לאתר "זמן אוויר", השר ביקש לקיים דיון נוסף לאחר שהעלה מספר הסתייגויות משמעותיות.
בנושא חברת בזק, ההמלצות המקוריות של הצוות המקצועי דרשו מהחברה להטמין את רשתות הנחושת העיליות באדמה כתנאי לסגירת הרשת הישנה. עם זאת, לאחר השימוע הציבורי, הגיע הצוות למסקנה כי הטמנה מלאה אינה ישימה בכל האזורים, בעיקר בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בפרויקט. השר קרעי ביקש לבחון פתרונות חלופיים שיאפשרו את סגירתם של כמה שיותר עמודים ורשתות עיליות.
באשר לחברת הוט, המלצות הצוות המקצועי כללו דרישה להשלמת פריסת סיבים אופטיים עצמאית באזורים שבהם חברת IBC אינה פורסת תשתית. דרישה זו הוצבה כתנאי לסגירת רשת הכבלים הקואקסיאלית הוותיקה של החברה. הוט טוענת כי מדובר בדרישה בלתי סבירה ובלתי ישימה, שכן משמעותה היא השקעה כספית כבדה בהקמת רשת נוספת, בעוד החברה כבר משתתפת בפרויקט IBC, המתוכנן לכסות כ-85-90 אחוזים ממשקי הבית בישראל.
סוגיה מרכזית העומדת על הפרק היא עתידה של הוט כשחקנית בשוק התשתיות. אם יוסרו ממנה כל הדרישות בנושא התשתית, ובהתחשב בכוונתה המוצהרת לצאת מ-IBC, משמעות הדבר היא שהחברה תחדל מלהיות שחקנית בתחום התשתיות ותהפוך לספקית שירותי תקשורת בלבד.
מנגד, גורמים בענף טוענים כי משרד התקשורת אינו צריך להתערב בזהות המחזיקים ב-IBC, וכי העיקר הוא קיומן של שתי תשתיות סיבים אופטיים ברמה ארצית. זאת, בנוסף לרשת של חברת פרטנר, המחברת כיום כ-1.1 מיליון משקי בית – היקף פריסה יוצא דופן בקנה מידה בינלאומי. קרעי ביקש לבדוק גם סוגיה זו מחדש ולכן צפוי להתקיים בנושא דיון נוסף בשבועות הקרובים.
















