בעקבות בקשתו של שר התקשורת, שלמה קרעי, לבחון מחדש את מדיניות סגירת רשתות התקשורת הישנות של חברות הוט ובזק, התקיים דיון מקיף בסוף השבוע שעבר עם הצוות המקצועי במשרד. מהדיון עולה כי צפויים שינויים משמעותיים במדיניות המוצעת.
הסוגיה הראשונה שנדונה נוגעת לחובת פריסת תשתית הסיבים האופטיים על ידי חברת הוט באזורים שבהם חברת IBC טרם פרסה את תשתיותיה. משרד התקשורת המיר לחברת הוט, המחזיקה ב – 23.3% ממניות IBC, את חובת הפריסה האוניברסלית המקורית שלה ברשת הקואקס, לחובת פריסה של 1.7 מיליון משקי בית לסיבים באמצעות IBC. כיום, IBC מגיעה לכ-2 מיליון משקי בית, וצפויה להרחיב את הפריסה ל-2.3 מיליון משקי בית עד סוף שנת 2025. לאור זאת, עלתה השאלה בדבר הצורך בדרישה מחברת הוט לפרוס רשת נפרדת נוספת.
ככל הנראה, לא תבוטל החובה של הוט לפרוס סיבים במקומות שהיא רוצה לסגור את הקואקס, אך היא תוכל להגיש בקשה לוועדה המייעצת במשרד התקשורת לגבי פריסת סיבים בשכונות חדשות.
הסוגיה השנייה מתמקדת בחברת בזק ובדרישה להטמנת תשתיות סיבים אופטיים כתנאי לסגירת רשת הנחושת הישנה. בזק טענה כי עלויות הפרויקט גבוהות במיוחד וכי הדרישה לפירוק עמודי התקשורת אינה ישימה מבחינה כלכלית. הפתרון המסתמן הוא חיוב בזק להטמין תשתיות במקומות שבהם חברת החשמל או הרשות המקומית מבצעות עבודות תשתית, תוך שיתוף פעולה עם גורמים אלה.
















