משרד התקשורת מתכוון לחדש את הטיפול בסוגיית השליטה של בזק בשוק התקשורת לעסקים בשנה הבאה. מדובר בנושא שהמשרד החל לטפל בו לפני שנים מספר, ואף פרסם שימוע בעניין, אך ההליך לא הבשיל לכדי החלטות אופרטיביות.
גורם בכיר במשרד התקשורת אישר בשיחה עם "זמן אוויר" כי מצב התחרות בשוק התקשורת העסקי מעורר דאגה ומחייב בחינה מחודשת. לדבריו, המשרד יפעל לקידום הנושא בשנה הבאה, לאחר השלמת הטיפול בסוגיית קביעת המחירים בשוק הסיטונאי.
נתוני השוק מצביעים על ריכוזיות משמעותית: בזק מחזיקה בכ-80% מנתח השוק בתחום התמסורת ותקשורת הנתונים, וכ-76% בשוק צירי הטלפוניה לעסקים. חברת סלקום, המתחרה העיקרית בתחום, משקיעה מאמצים ניכרים בתחרות מול בזק, אך עדיין מתקשה לערער את מעמדה הדומיננטי של בזק בשוק שאינו מפוקח ומתאפיין במחירים גבוהים.
במאי 2022 פרסם משרד התקשורת קול קורא לבחינת מצב התחרות בשוק. המשרד זיהה חסמי כניסה משמעותיים, ובראשם הצורך לספק שירותים למספר רב של נקודות קצה במיקומים גאוגרפיים מגוונים, תוך עמידה בלוחות זמנים קצרים.
אחד הפתרונות המוצעים הוא החלת מודל השוק הסיטונאי על שירותים מרכזיים שבזק מספקת בשוק העסקי. במסגרת זו, בזק תחויב לספק שירותי תיקון תקלות למתחרותיה בתמורה לתשלום. יתרונה המשמעותי של בזק בתחום השירות ללקוחות עסקיים, המחייב טיפול מהיר בתקלות, מהווה חסם תחרותי משמעותי שהרגולטור מבקש להתמודד עמו.
















