חברת גילת טלקום גלובל חתמה היום על הסכם אסטרטגי משמעותי עם בזק, במסגרתו תרכוש זכויות שימוש בתשתית הסיבים האופטיים של בזק למשך 15 שנה. שווי העסקה מוערך בכ-88 מיליון שקלים, והיא צפויה לחזק משמעותית את מעמדה של גילת טלקום בשוק התקשורת הישראלי.
במסגרת ההסכם, תרכוש גילת טלקום זכות שימוש ב-18,000 קווי תשתית של בזק, כאשר הפריסה תתבצע בשלוש פעימות עד שנת 2027. הפעימה הראשונה, שתחל בינואר 2025, תכלול 8,000 קווים. הפעימה השנייה והשלישית יכללו 5,000 קווים כל אחת, שיפרסו בהדרגה על פני השנים 2025-2027.
במקביל לחתימת ההסכם, הודיעה החברה כי קיבלה קו אשראי בהיקף של כ-2 מיליון דולר מתאגיד בנקאי מוביל בישראל. האשראי, שניתן בריבית אטרקטיבית של 2.8%-3% לשלוש שנים, ישמש את החברה לפיתוח עסקי ותמיכה בקצב הצמיחה המואץ.
העסקה דומה במהותה להסכם שנחתם בין בזק לפרטנר בדצמבר 2022, וכוללת אופציה לרכישת זכויות שימוש ב-10,000 קווים נוספים באותם תנאים. בנוסף, לחברה ניתנה האפשרות להאריך את תקופת ההסכם בעשר שנים נוספות.
בהודעה שפרסמה גילת היא מציינת כי ההסכם קובע עלות חד פעמית של כ 4890 שקל לזכות שימוש בקו ל 15 שנה ומשקף הפחתה במחיר אותו תשלם החברה ביחס למחירי השוק הסיטונאי של שירות BSA על סיבים.
לדברי איציק בן אליעזר מנכ"ל החברה " ההסכם האסטרטגי מציב את החברה בעמדה מצויינת לביסוס פעילותה במגזר שירותי התקשורת והענן בישראל לשנים קדימה. הפעילות שהחלה אך לפני שנתיים וחצי, כבר בעלת היקף משמעותי ומאוזנת תפעולית. כעת, משעלויות היצור של החברה ירדו , תתאפשר צמיחה חזקה עוד יותר בהכנסות וברווח ונבטיח קו עסקים רווחי לשנים הבאות.
"גילת טלקום של השנתיים האחרונות וביתר שאת לאור ההסכם וההזדמנות שהוא פותח, היא חברה רווחית ובעלת מרכיב סיכון נמוך בהרבה מבעבר.
"אני מבקש להודות למשרד התקשורת, על חלקו בהנעת ההסכם, ובעיקר למנהלי בזק, על רצון כן ואמיתי לפעול לחתימת הסכם שהינו win win לשתי החברות וכן לציבור צרכני התקשורת בישראל. הוכחנו שכאשר קיים רצון טוב והכוונה רגולטורית מאוזנת ניתן להגיע לאסדרה עצמית. אין לי ספק שבחרנו בתשתית הנכונה, בהסכם הנכון ובשותף הנכון".
נדגיש כי מבחינת בזק ההסכם מבטא רצון שלה להגיע להבנה מול הרגולטור שימנע את הצורך שלו בפרסום מחירים סיטונאיים.

















שאלת מיליון הדולר היא:
האם בשלב כלשהו הם יפסיקו לשים את הלקוחות שלהם מאחורי CGNAT ללא צורך ברכישת IP קבוע, אם הם יסדרו את התקלה הזו אני הראשון שיעבור אליהם ועוד הרבה מאוד לקוחות שצריכים שיהיה להם פורטים פתוחים בראוטר הפרטי שלהם, נכון לעכשיו רק פרטנר וסלקום מאפשרים חיבור אינטרנט ללא CGNAT