לאחר מאמצים קדחתניים של משרד התקשורת ומפעילי תקשורת, צפויה ועדת הכלכלה בכנסת לאשר ביום ראשון הקרוב התיקון שימנע תשלום נוסף עבור קופת התמרוץ ברבעון האחרון של שנת 2024. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', העניק את אישורו לתיקון, ובעקבות לחץ מצד משרד התקשורת, הנושא נכלל בסדר היום של הוועדה. אלמלא התיקון עד סוף השנה, היו החברות נדרשות להפריש חשבונאית סכומים משמעותיים, המוערכים במיליוני שקלים.
כפי שחשפנו https://zmanavir.co.il/internet/26813/ משרד התקשורת הגיע למסקנה, לאחר בחינה מעמיקה, כי אין צורך בגביית תשלום נוסף לקופת התמרוץ המיועדת להשלמת פריסת תשתית הסיבים האופטיים באזורי הפריפריה. זאת לאור העובדה שהקופה מכילה כבר את המשאבים הנדרשים להשלמת הפרויקט.
נקודת מפנה משמעותית בהחלטה זו היא התחייבותה של חברת בזק לקחת על עצמה את האחריות לפריסת התשתית ב-70 יישובים המוגדרים כקשים במיוחד לפריסה, ושבהם הכדאיות הכלכלית מוגבלת ביותר. מהלך זה היווה תרומה משמעותית להחלטה על ביטול הגבייה ומאפשר למשרד התקשורת לוותר על גיוס כספים נוספים לקופת התמרוץ.
















