עדכון: סלקום הודיעה הבוקר על חיסכון של 20 מיליון שקל במונחים שנתיים בעקבות ביטול הגבייה לקופת התמרוץ. פרטנר הודיעה על חיסכון של 14 מיליון שקל.
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול את ההחלטה שכל המפעילים: ביטול חיוב המפעילים בתשלום לקופת התמרוץ לפריסת סיבים אופטיים לשנת 2024. ההצבעה התקיימה בהשתתפות שני חברי הוועדה – יושב הראש, חבר הכנסת דוד ביטן, וחבר הכנסת שלום דנינו. ההצעה אושרה לאחר דיון תמציתי.
במהלך הדיון, הציגו נציגי משרד התקשורת את עמדת המשרד: עמי גילה, ממלא מקום סמנכ"ל כלכלה, ועו"ד שונית שחר מהלשכה המשפטית. השניים הסבירו כי בעתיד הקרוב צפוי להתפרסם מכרז שלישי, שמטרתו להשלים את פריסת הסיבים האופטיים באזורים האחרונים בישראל שטרם זכו לתשתית זו. לאור העובדה שבקופת התמרוץ קיימים משאבים מספקים, במיוחד לאחר שחברת בזק הרחיבה את התחייבותה לפרוס סיבים באזורים נוספים, הוחלט כי אין צורך לגבות תשלומים נוספים מהמפעילים עבור שנת 2024.
קופת התמרוץ הוקמה במסגרת רפורמת הסיבים האופטיים, שמטרתה להבטיח פריסה מלאה של תשתיות תקשורת מתקדמות בכל רחבי המדינה. הקופה מיועדת לסבסד פריסת סיבים באזורים שאינם כלכליים לבזק.
















