חברות התקשורת בישראל ניצבות בפני דילמה מורכבת באשר לחידוש גביית התשלומים מתושבי יישובי הצפון, זאת בעקבות הפסקת האש והניסיונות להשבת החיים לשגרה. הסוגיה מתייחסת ליישובים הסמוכים לגבול לבנון ולאזורים נוספים, אשר תושביהם פונו במהלך השנה האחרונה עקב המצב הביטחוני, ובעקבות זאת הופסקו החיובים עבור שירותי אינטרנט וטלוויזיה.
חברות התקשורת ספגו הפסדים המוערכים במיליוני שקלים כתוצאה מהפסקת הגבייה. כל חברה בוחרת במדיניות שונה: חברת בזק החלה לחדש את החיובים באופן סלקטיבי ביישובים מסוימים, בעוד סלקום והוט נמנעו ממתן תגובה רשמית לפנייתנו. פרטנר ו-yes הודיעו כי בשלב זה הן נמנעות מחידוש החיובים.
המצב בשטח מורכב במיוחד, חלק מהיישובים ספגו נזק משמעותי והגישה אליהם עדיין מוגבלת על ידי כוחות הביטחון, מה שמונע את אספקת השירותים באופן סדיר. לעומתם, קיימים יישובים שנפגעו פחות, אך תושביהם טרם שבו אליהם. בהתייחס ליישובים אלה, צפוי כי חברות התקשורת יחדשו את הגבייה בהדרגה.
















