סכסוך העבודה בבזק נכנס לתוקפו השבוע, שבועיים לאחר שוועדי העובדים בבזק וביס יחד עם ההסתדרות הכללית וההסתדרות הלאומית הכריזו על סכסוך עבודה בקבוצת בזק בעקבות פיצוץ המגעים להשגת הסכם בעניין ביטול ההפרדה המבנית בקבוצה. בוועד העובדים בבזק נחושים לפתוח בצעדים ארגוניים כבר בתחילת השבוע הבא, אך עם זאת קיימת התלבטות בנוגע לעוצמת הצעדים. גישה אחת הנשקלת היא נקיטת צעדים קשים מאד כבר בתחילת השבוע הבא. בין היתר, שוקלים בארגון העובדים לעצור את עבודות הקבלנים בבזק באופן מלא, כולל בפרויקטים שבזק מבצעת עבור אחרים (פעילות שנקראת בבזק עבודות תמורת תשלום). נזכיר כי במתיחות ששררה בבזק לפני כשנה עצר ועד העובדים את עבודת הקבלנים בשרותי התקנת סיבים בבתי לקוחות למספר שבועות, דבר שהביא לפגיעה קשה בחברה. צעדים נוספים שנשקלים הם הגבלת שעות פעילות המוקדים, עצירת עבודת המרלו"ג וכן עצירת העבודות על חוות השרתים החדשה הנבנית בבזק. גישה אחרת, שככל הנראה מקובלת יותר על יו"ר הוועד איציק בסלו, היא לפתוח בעיצומים קלים יותר בתחילה, ורק בהמשך ככל שלא תהיה הענות של דירקטוריון החברה לדרישות העובדים, להחריף את הצעדים. במקביל, גם בוועד העובדים ביס שוקלים את צעדיהם, וככל הנראה גם ביס צפויים להתחיל העיצומים בתחילת השבוע הבא.
נשאלת השאלה כיצד יגיבו הנהלות החברות בזק ויס בשבוע הבא, והאם יפנו לבית הדין בנסיון לעצור את הצעדים הארגוניים של העובדים. ע"פ ניסיון העבר, הנהלות בזק לא מיהרו לפנות לבית הדין במקרה של סכסוך עבודה. בבזק יודעים כי לוועד העובדים יש סל רחב של אפשרויות תגובה, חלקן לא דורשות כלל צעדים ארגוניים. כך, למשל, נושא הקבלנים בבזק מוסדר באופן שדורש את הסכמת הוועד, וללא הסכמה מפורשת לא ניתן להפעיל קבלנים בחברה. החשש בבזק תמיד היה שנסיון לעצור צעדים ארגוניים כאלה ואחרים, יביא מיד לתגובת שרשרת של צעדי החרפה שלא ניתן לעוצרם.
















