נשיא ומנכ"ל אריקסון, Börje Ekholm, ונשיא ומנכ"ל נוקיה, Pekka Lundmark, פתחו היום את פסגת "שאיפה תעשייתית חדשה לאירופה" בבריסל. בתמיכת מובילי הטכנולוגיה האירופיים ASML ו-SAP, אריקסון ונוקיה מארגנות ועידה ייחודית ששמה לה למטרה להתריע על המצב הבעייתי של אירופה בהשוואה לעולם בכל הקשור לתחום הקישוריות והחדשנות הדיגיטלית. הפסגה שואפת לייצר מומנטום ברחבי האיחוד האירופי כדי ליישם את הפעולות הנדרשות כדי לספק הצלחה עתידית בדיגיטליזציה אירופאית – כולל סביבה רגולטורית תומכת יותר והפיכת האזור לאטרקטיבי יותר למשקיעים.
לפסגה הצטרפו אישים פוליטיים בכירים באירופה – כולל Henna Virkkunen, סגנית נשיא הנציבות האירופית לריבונות טכנולוגיה; דריוש סטנדרסקי, סגן השר לענייני דיגיטל של פולין; וראש ממשלת איטליה לשעבר, אנריקו לטה – לדון כיצד אירופה יכולה לפעול בהתאם לאזהרות של מנכ"לי טכנולוגיה אירופאים מכובדים וליישם את הדו"חות של Draghi ולטה.
מנכ"לים אלה מאוחדים בדעתם כי מנהיגות דיגיטלית היא מרכזית בהשגת שגשוג אירופי עתידי. למנכ"לים יש תובנה וידע משמעותיים כיצד להניע את זה קדימה.
המלצות דוח Draghi מספטמבר 2024 על עתיד התחרותיות האירופית משתרעות על מגוון פעולות לטיפוח חדשנות, תמריץ השקעות בטכנולוגיות מפתח, לאפשר קנה מידה ולהפחית את הפיצול.
דו"ח Draghi בא בעקבות הדו"ח של אנריקו לטה מאפריל 2024 עבור המועצה האירופית והנציבות האירופית בשם: הרבה יותר משוק: מהירות, ביטחון, סולידריות – העצמת השוק היחיד לספק עתיד ושגשוג בר קיימא לכל אזרחי האיחוד האירופי. במהלך הפסגה תודגש המנהיגות של אירופה בפיתוח טכנולוגיית קישוריות כדוגמה לאופן שבו האזור ביסס יתרון תחרותי – אך נמצא כעת בסיכון. נדרשות פעולות מדיניות דחופות כדי לשמור על התחרותיות של פיתוח הטכנולוגיה של אירופה בהשוואה לאזורים אחרים.
המנכ"לים המשתתפים הדגישו כי הרשתות המהוות את עמוד השדרה של כלכלת אירופה והחדשנות העתידית חייבות להיות בטוחות ומהימנות. קישוריות מתקדמת היא גם קריטית לדיגיטליזציה של ההגנה. ארגז הכלים לאבטחת 5G הוא חיוני ויש להרחיב אותו לכל טכנולוגיות הטלקום, כאשר יש להשלים את היישום שלו בכל המדינות החברות.
בהתייחס לתחילת המנדט החדש של הנציבות האירופית כרגע מכונן לפעולה קריטית, משתתפי הפסגה הדגישו שרפורמות דחופות חיוניות להבטחת התחרותיות, השגשוג וההשפעה הגלובלית העתידית של אירופה.
נשיא ומנכ"ל אריקסון, ביורן אקהולם, ונשיא ומנכ"ל נוקיה, פקה לונדמרק, הם בין מנהיגי הטכנולוגיה הבכירים באירופה שהביעו קולות לגבי הצורך בפעולה דחופה לתמיכה במגזר הטכנולוגי של אירופה. הפסגה מציינת את הפעם הראשונה שבה אריקסון ונוקיה מתאחדים כדי לארגן ולהניע יוזמה של חזון תעשייתי – מה שמדגיש את החשיבות והדחיפות ששתי החברות נותנות לנושא.
אנריקו לטה, נשיא מכון ז'אק דלורס וראש ממשלת איטליה לשעבר, אמר: "בדו"ח שלי לשנת 2024, הדגשתי את הצורך הדחוף של אירופה להאיץ השקעות בתשתיות קישוריות מתקדמות כדי להבטיח את עתידה. המנהיגות שהפגינו חברות כמו אריקסון ונוקיה בטיפוח שיתוף פעולה עם חדשנים טכנולוגיים אירופאים אחרים, כמו ASML ו-SAP, ראויה לשבח. עם זאת, כדי לשפר את התחרותיות של אירופה בכלכלה הדיגיטלית העולמית, חיוני לא רק לאפשר איחוד טלקום גדול יותר אלא גם לתעדף השקעות משמעותיות בקישוריות מתקדמת. מיקוד זה חיוני כדי לטפל בפערי הקישוריות ברחבי היבשת ולהבטיח שאירופה תישאר בחזית החדשנות הטכנולוגית".
נשיא ומנכ"ל אריקסון, אמר: "המפגש הייחודי של ארבעה מובילי טכנולוגיה מדגיש את הדחיפות העומדת בפני כלכלת אירופה בפני מקבלי ההחלטות במדינות החברות. חברות כמו אריקסון כבר משקיעות באופן לא פרופורציונלי יותר במו"פ באירופה. אם אזורים אחרים ימשיכו להתחרות קדימה המודל הזה לא יכול לשרוד. אזורים אלה מאמצים הזדמנויות באמצעות השקעות, מדיניות ותמיכה רגולטורית. אירופה לא. ובכל זאת הפתרון ידוע. האיחוד האירופי חייב ליישם את המלצות דו"ח Draghi ו-Letta כדי לאפשר למגזר הטכנולוגי לקחת את חלקנו במתן שגשוג אירופי עתידי".
פקה לונדמרק, נשיא ומנכ"ל נוקיה, אמר: "לתחרותיות האירופית כבר יש רגל אחת בחדר המתים. התמ"ג האמיתי שלנו נמוך ב-30% מזה של ארה"ב, חלקו של האיחוד האירופי ב-Fortune Global 500 עדיין יורד והעתיד הדיגיטלי שלנו נראה פחות בטוח מאי פעם. החדשות הטובות הן שאנחנו עדיין יכולים לסובב את המיכלית הזו. אירופה חייבת ליצור סביבה שבה עסקים רוצים להשקיע, במיוחד בטכנולוגיות כמו AI, ענן וקישוריות מתקדמת. זה לא יכול להיות מאמץ של עשור. אירופה חייבת לפעול כבר עכשיו בנושאים כמו ארגז הכלים של 5G ומיזוגי טלקום. אם אירופה תעשה זאת נכון, זו הזדמנות ענקית. דראגי ולטה כבר סיפקו את המסגרת. אז בואו נפעל".
כריסטיאן קליין, מנכ"ל SAP, אמר: "טכנולוגיות חדשות יביאו צמיחה ופרודוקטיביות גבוהה יותר לאירופה. לכן אנחנו צריכים לפעול ולהניע את הדיגיטליזציה בכל המגזרים. קובעי מדיניות יכולים לתמוך ברנסנס טכנולוגי אירופאי על ידי הפחתת עומסי רגולציה, תמריץ מו"פ בכל הכלכלה, דיגיטציה ומודרניזציה של המינהל הציבורי, הפיכת אירופה לאטרקטיבית יותר לכישרונות טכנולוגיים ועיצוב מחדש של החינוך כדי לתת לדור הבא הבנה עמוקה יותר של היחסים המורכבים של ימינו בין הצלחה טכנולוגית וכלכלית".
כריסטוף פוקה, מנכ"ל ASML, אמר: "טרנדים גדולים כמו בינה מלאכותית, מחשוב בכל מקום ומעבר האנרגיה מניעים יצירת ערך והזדמנות כלכלית בתעשיות מרובות. אירופה יכולה להשתתף ולהפיק תועלת מהמגמות הללו, שבבסיסן עומדות מוליכים למחצה וקישוריות מתקדמת, אך אל לנו לזלזל בהיקף האתגר. שאר העולם לא עומד במקום. כדי לגרום לזה לקרות נדרשות מסגרות רגולטוריות, פוליטיות, מסחריות וכלכליות נכונות. לכן זה כל כך חשוב שנאחד את מנהיגי התעשייה, קובעי המדיניות והחדשנים באזור כדי להניע את השאיפה הקולקטיבית שלנו בגל החדשנות הבא הזה".
















