משרד התקשורת התקשר לאחרונה עם חברת MNS ועם ד"ר יאיר חקק לצורך השלמת תהליך קביעת המחירים בשוק הסיטונאי וכחלק מפרויקט טיוב הרגולציה. ד"ר חקק, המועסק כיום בתפקיד בכיר ב-MNS, צבר ניסיון משמעותי במשרד התקשורת בשורה של תפקידים, ובין היתר שימש כסמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה. מומחיותו בתחום הרגולציה בענף התקשורת הופכת אותו למועמד מתאים במיוחד למשימה זו.
על פי לוח הזמנים המקורי שהוצג במרץ 2024, תהליך עדכון המחירים היה אמור להסתיים בנובמבר אותה שנה. במסגרת התכנית, נקבע כי המחירים הסיטונאיים בשירותים האקטיביים יישמרו ברמתם הנוכחית, בעוד שהמחירים בשירות הפסיבי יופחתו. ואולם, מחסור חמור בכוח אדם מקצועי, במיוחד באגף הכלכלה ובאגפים נוספים במשרד, הוביל לעיכובים חוזרים ונשנים בהשלמת התהליך.
לצד ד"ר חקק, המשרד נעזר גם בשירותיו של ד"ר יאיר אילת, שכיהן בעבר כלכלן ראשי ברשות התחרות. שילוב המומחים נועד להתגבר על המחסור בכוח אדם מקצועי במשרד.
המצב מחריף לאור העובדה שהמנכ"ל בפועל, אלעד מקדסי, נאלץ להמשיך ולהחזיק במקביל גם בתפקידו הקודם כסמנכ"ל כלכלה. זאת מכיוון שוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה אינה מתפקדת, ולפיכך אינה יכולה לדון במינויו הקבוע לתפקיד המנכ"ל. כתוצאה מכך, לא ניתן לפרסם מכרז לאיוש משרת סמנכ"ל הכלכלה. את תפקיד ממלא מקום סמנכ"ל הכלכלה ממלא כעת הסגן עמי גילה.
רפורמת השוק הסיטונאי, שהושקה בשנת 2015, נועדה להגביר את התחרות בשוק התקשורת הנייחת בישראל. הרפורמה מאפשרת לספקיות שירות להשתמש בתשתיות של בזק והוט תמורת תשלום מפוקח, ובכך להציע שירותי אינטרנט ותקשורת ללא צורך בהקמת תשתית עצמאית.
















