משרד התקשורת מפרסם את התעריפים החדשים במסגרת רפורמה מקיפה במערך האגרות והרישיונות בענף התקשורת הישראלי שעליה הודיע ב – 2022. טיוטת התקנות החדשה, שצפויה להיכנס לתוקף במהלך 2025, מבקשת להוזיל משמעותית את עלויות הכניסה לשוק ולפשט את הליכי הרישוי.
על פי התקנות החדשות, חברות המבקשות להיכנס לשוק התקשורת ישלמו אגרת רישום חד-פעמית של 3,490 שקלים, ואגרת חידוש דו-שנתית של 660 שקלים בלבד. מדובר בהפחתה דרמטית לעומת המצב הקודם, בו נדרשו חברות לשלם אגרת רישיון של מיליון שקלים.
הרפורמה כוללת גם מנגנון פיצוי לחברות שרכשו רישיונות יקרים בשנים האחרונות. חברות שקיבלו רישיון אחוד בשש השנים שקדמו לאוקטובר 2022 יקבלו החזר יחסי של האגרות ששילמו. בין החברות הזכאיות להחזר:
– לב אנאטל: 171,293 שקל
– איי.בי.סי. איזראל ברודבאנד: 556,910 שקל
– יוניגאה: 711,747 שקל
– גולן טלקום: 767,954 שקל
– אינטרנט רימון: 421,467 שקל
התקנות החדשות קובעות מנגנון עדכון שנתי של האגרות בהתאם למדד המחירים לצרכן. העדכון יתבצע מדי שנה ב-1 בינואר, כאשר משרד התקשורת מחויב לפרסם את הסכומים המעודכנים הן ברשומות והן באתר האינטרנט של המשרד.
הרפורמה מגיעה בעקבות תיקון מס' 76 לחוק התקשורת שנכנס לתוקף באוקטובר 2022, ושינה באופן מהותי את אסדרת רישוי שירותי הבזק בישראל. במסגרת השינוי, מרבית ספקי שירותי התקשורת עברו ממשטר של רישיונות למשטר של רישום במרשם ייעודי.
התקנות החדשות צפויות להיכנס לתוקף במהלך 2025, לאחר אישור ועדת הכלכלה של הכנסת. משרד התקשורת מעריך כי הרפורמה תוביל לגידול במספר החברות הפעילות בשוק ולהוזלת מחירים לצרכנים.
















