חברת לפידות קפיטל בשליטת יעקב לוקסנבורג הגישה בסוף השבוע הצעת הסדר חוב חדשה לחברת חלל-תקשורת, המציעה חלופה ביחס להסדר הקודם שאושר בבית המשפט עם חברת 4iG ההונגרית ואיש העסקים אהרון פרנקל במאי 2024. ההצעה החדשה מיועדת לפתור את מצוקת החוב של חלל-תקשורת, אך בעיקר להתמודד עם אי הוודאות שמערימה מערכת הביטחון באישור העסקה.
על פי המסמכים שהוגשו, לפידות קפיטל מציעה השקעה כוללת של כ-430 מיליון דולר, הכוללת תשלום של 280 מיליון דולר למחזיקי אגרות החוב והשקעה ישירה של 18 מיליון דולר בחברה תמורת 61% ממניותיה. בנוסף, לפידות תעמיד הלוואה בסך 150 מיליון דולר לחלל-תקשורת, בריבית שנתית של 11% שתיפרע ב-20 תשלומים חצי שנתיים החל מדצמבר 2025.
ההצעה של לפידות מהווה שיפור מסוים למחזיקי האג"ח, מבחינת הוודאות להשלמת העסקה,"לעומת הצעת 4iG שהציעה 276.5 מיליון דולר, לפידות מציעה 280 מיליון דולר, כאשר בשתי ההצעות מחזיקי האג"ח יקבלו גם 19% ממניות החברה".
על פי המסמכים, לפידות קבעה לוח זמנים ברור ליישום ההסדר: קבלת אישור אינדיקטיבי ממחזיקי אגרות החוב עד ל-13 במרץ 2025, השלמת הבדיקות תוך 30 ימי עסקים, וקבלת כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים עד ל-30 ביוני 2025.
ההצעה של לפידות באה לאחר שההסדר הקודם עם 4iG, שאושר על ידי בית המשפט במאי 2024, מתעכב בשל קשיים רגולטוריים. עד כה, טרם התקבלה תגובה רשמית מצד 4iG או מאיש העסקים אהרון פרנקל, שהייתה מעורבת בהצעות קודמות.

















מזמן לא צחקתי כל כך . על מה בדיוק הוא רוצה להשתלט? על חברה שמתרוקנת מנכסיה ??? כולם פתאום גילו את החלל כשהיו צרייכם לעשות את זאת זה לפני יותר מעשור. לפחות שיסלקו את ההונגרים מהעסקה הזו.