לראשונה בהיסטוריה של משרד התקשורת, בית המשפט פסל קנס שהטיל המשרד על חברה פרטית. משרד התקשורת הטיל בשנה שעברה קנס בסך 240 אלף שקלים על חברת "אף טי פתרונות אוויריים", בעקבות ניסיון יבוא של רחפנים שתוכננו לפעול בתחומי תדר שלא על פי הרישיון שניתן לחברה.
ההפרה התגלתה עוד בטרם נכנס המשלוח לישראל, והוא הוחזר למדינת המקור. למרות זאת, החליט משרד התקשורת לקנוס את החברה בטענה שמדובר בהפרת רישיון, גם אם המשלוח לא נכנס לארץ ולא נעשה בו שימוש בפועל בתחומי מדינת ישראל.
חברת "אף טי פתרונות אוויריים", שהיא חברת בת של קבוצת "אירודרום" הנסחרת בבורסה, החליטה שלא להשלים עם הקנס שהוטל עליה. החברה טענה כי מדובר בטעות טכנית שנעשתה מול הספק, וכי לא הייתה מודעת לכך שמדובר בעבירה על תנאי הרישיון. בנוסף, ציינה החברה כי המשלוח כלל לא נכנס לארץ ולכן לא נגרם כל נזק או סיכון בפועל למערך התקשורת הישראלי.
באגף הפיקוח במשרד התקשורת דחו את טענות החברה במסגרת השימוע שנערך, והחליטו להותיר את הקנס על כנו. בתגובה, פנתה החברה לבית המשפט בעתירה לביטול הקנס. לאחר דיון משפטי, קיבל בית המשפט את טענות החברה והורה על ביטול הקנס.
בתגובה לפסיקת בית המשפט, אישרו במשרד התקשורת כי אכן הקנס בוטל, אך הדגישו כי החלטת בית המשפט נבעה מטעות טכנית שנעשתה במסגרת ההליך המנהלי, ולא בהכרח מקבלת טענות החברה לגופן. נציגי המשרד ציינו כי "הלקח נלמד" וכי ייושמו בעתיד תהליכים מדויקים יותר בהטלת קנסות מנהליים.
חשוב לציין כי הפיקוח על תדרי תקשורת בישראל הוא סוגיה בעלת השלכות ביטחוניות ואזרחיות כבדות משקל. משרד התקשורת אחראי על הקצאת תדרים ופיקוח על השימוש בהם, כאשר הפרות בתחום זה עלולות לגרום להפרעות במערכות חיוניות, כולל מערכות ביטחוניות, שידורי חירום ותקשורת אזרחית.

















ממתי למדינת ישראל יש סמכות לקנוס על מישהו על משהו, נאמר סחורה, שכלל לא נכנסה לתחומי המדינה. ???