גילת טלקום גלובל מסכמת את שנת 2024 עם תוצאות שיא ברווחיות, צמיחה בהכנסות, והתבססות בשוק הישראלי. החברה, הפועלת בתחום התקשורת הלוויינית, שירותי האינטרנט והענן, רשמה זינוק של כ-150% ברווח הנקי השנתי, שהסתכם בכ-1.8 מיליון דולר. ההכנסות של גילת טלקום לשנת 2024 הסתכמו ב-69.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-55.2 מיליון דולר בשנת 2023 – כלומר, עלייה של כ-14.4 מיליון דולר, שהם גידול של כ-26% משנה לשנה, וה-EBITDA הסתכם ב-14.6 מיליון דולר, לעומת 10.4 מיליון דולר בשנת 2023 — מדובר בעלייה של כ-40% בשנה.
אחת מהחטיבות הבולטות ביותר בשנת 2024 הייתה חטיבת שירותי האינטרנט והענן בישראל, שהפכה תוך זמן קצר ממיזם ניסיוני למנוע צמיחה מהותי. הכנסות החטיבה זינקו בכ-76% והסתכמו ב-12.7 מיליון דולר, תוך שהפעילות מגיעה לאיזון תפעולי כמעט מלא. גילת מציינת כי הצליחה להקים את התחום ללא השקעות תשתית כבדות, בזכות סינרגיה עם פעילויות קיימות והסכם אסטרטגי עם קבוצת בזק, שבמסגרתו רכשה זכות שימוש בתשתית הסיבים שלה לתקופה של 15 שנה. ההסכם, שנחתם בסוף 2024, מאפשר לחברה להציע שירותי אינטרנט איכותיים במחיר תחרותי, ולהרחיב משמעותית את החדירה למגזר הפרטי והעסקי כאחד.
במקביל, חטיבת הממשלה והביטחון של גילת רשמה אף היא שנה חזקה במיוחד, עם עלייה של כ-66% בהכנסות ל-36.9 מיליון דולר. מדובר במגזר ותיק, הנחשב לעמוד תווך היסטורי בפעילות החברה, שהצליח להתחדש ולצמוח בזכות גיבוש קשרים חדשים עם לקוחות מוסדיים וזכייה בפרויקטים רבי שנתיים. בין היתר, האריכה החברה את חוזה השירותים שלה מול וודאקום לשלוש שנים נוספות, בהיקף כולל של 46 מיליון דולר – חוזה מהותי שיחזק את צבר ההזמנות לשנים הקרובות.
המגזר הגלובלי של החברה, הפועל בעיקר באפריקה, שמר על יציבות: ההכנסות הסתכמו ב-27.3 מיליון דולר, והרווח התפעולי עמד על 5.5 מיליון דולר. לדברי החברה, החטיבה עברה מהפכה תפעולית, הפכה לרזה ויעילה יותר, והחלה לפעול במודל סלקטיבי המתמקד בלקוחות מוסדיים חזקים.
הרווח התפעולי הכולל של גילת עמד על 8.3 מיליון דולר, כאשר עיקרו הגיע מהמגזרים הגלובלי והביטחוני. הוצאות המימון הסתכמו ב-1.39 מיליון דולר, מרביתן נובעות מהשפעות שיערוך חשבונאיות בגין אופציות שקליות שהונפקו במטבע שונה ממטבע הפעילות (דולר). מדובר בהוצאה שאינה תזרימית – ולפיכך, הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) של החברה הגיע ל-2.25 מיליון דולר.
אחת המגמות הבולטות שניכרת מהדוחות היא זינוק של כ-120% בצבר ההזמנות של החברה, שהגיע ל-67 מיליון דולר – נתון המרמז על המשך צמיחה גם בשנים הבאות. לשם כך, השלימה החברה במהלך 2024-2025 שני מהלכים הוניים משמעותיים: הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של 45 מיליון שקל, והצעת רכש מוצלחת לאג"ח קיימות (סדרה ג'), שאפשרה לה לשפר את מבנה ההון, להפחית את המינוף ולהזרים משאבים לצמיחה.
איציק בן אליעזר, מנכ"ל גילת טלקום מסר: "גילת טלקום סוגרת שנת שיא ומציגה עלייה חדה בהכנסות וברווח הנקי ואופק חזק וברור לשנים הקרובות. אני מודה ללקוחות על הבחירה בגילת טלקום, לשוק ההון על האמון במהלכים שביצענו בחודשים האחרונים, לעובדים ולחברי ההנהלה והדריקטוריון על העשייה, התעוזה העסקית והתוצאות. בשנים הקרובות נמשיך במימוש התוכנית האסטרטגית למיקוד וצמיחה, ואין לי ספק שנמשיך להציג רווחיות, תזרים מזומנים טוב ונשיא תשואה לבעלי המניות".
"מזה כשלוש שנים גילת טלקום גלובל, נמצאת בתנופה עצומה ומסכמת שלוש שנים של שיפור עקבי בתוצאותיה לרבות שנתיים של רווח נקי, תוך הרחבת וגיוון עסקיה והפחתה משמעותית ברמות הסיכון. גילת טלקום גלובל החדשה, מנהלת שלוש חטיבות חזקות וממוקדות, אשר מייצרות יחד תוצאות שיא, צבר הזמנות איתן, אך בעיקר אופק צמיחה לשנים הקרובות. הכניסה לעסקי האינטרנט והענן בישראל, מהווה מנוע צמיחה אסטרטגי בשוק צומח ובעל פרופיל סיכון נמוך. ההסכם שנחתם על ידי החברה לאחרונה מול בזק, לרכישת קווי סיבים במחיר מופחת, מציב את החברה בעמדה מצוינת לביסוס פעילותה במגזר זה. תמורת הגיוס הנוכחי, תשמש, בין היתר, להרחבת פעילותה בשוק זה".

















כל הכבוד! ייעוץ מושלם!
ישר כוח כל הכבוד
מזנקת מרווח של מיליון לרווח של 1.8 מליון…..