נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ אמנם הקפיא את תוכנית המכסים הגדולה שלו, אך שוק הטלקום בארה"ב מוטרד מאד מהאפשרות שמלחמת סחר עולמית תשפיע על המפעילים והמשתמשים כאחד, ותגרום לפגיעה משמעותית בהשקעות.
בארה"ב אנליסטים דנים בשאלה כיצד המכסים עשויים להשפיע על ההשקעות של ספקי התקשורת כאשר מחיר תשתיות התקשורת עולה. נזכיר שלהשקעות המפעילים בארה"ב ישנה השפעה דרמטית על התוצאות של נוקיה ואריקסון, שהן הספקיות הגדולות בעולם.
"השאלה היא האם הם יגדילו את ה-capex כדי להתמודד עם העלייה בעלויות, או יוציאו את אותו סכום ויאטו את הפריסה. אנחנו מהמרים על אותה הוצאה אבל פריסה איטית יותר", אמר ג'ונתן צ'פלין, מוביל צוות המחקר של שירותי התקשורת בארה"ב ב-New Street Research בתשובה במייל לשאלות של אתר האינטרנט www.fierce-network.com.
"אני לא חושב שהמכסים ישנו את תקציבי ה-capex באופן ישיר או מיידי עבור מפעילים אמריקאים, אבל בהינתן שלמפעילים האמריקאים יש תקציב capex קבוע, מכסים שמעלים מחירים בלפחות 10% לציוד יפחיתו את כוח הקנייה שלהם", אמר לאתר רוי צ'ואה, יועץ בכיר ב-AvidThink. "נוקיה ואריקסון עשויות לספוג חלק מעליות המחירים לציוד שלא מיוצר בארה"ב או שיש לו רכיבים מיובאים, אבל אין להן את שולי הרווח לשחק איתם מלכתחילה, כך שזה מגביל את הגמישות שלהן", הוסיף.
לדברי האתר אנליסטים משוכנעים שהמפעילים יעשו כל שביכולתם כדי למנוע מהלקוחות להרגיש את עליית המחירים של סמארטפונים מאפל, סמסונג ואחרים. "אני אכן צופה שהמחירים יעלו", אמר אבי גרינגרט, נשיא Techsponential. "עם זאת, ספקיות הסלולר לא ירצו להאט רכישות טלפונים, שהן ההזדמנות שלהן למשוך עוברים ממתחרים ולשדרג מנויים קיימים לתוכניות חדשות. לכן, אני צופה שספקיות הסלולר יעשו כל שביכולתן להקהות או להסתיר את עליות המחירים, על ידי הארכת תנאי המימון בשנה, הוספת סובסידיות והתאמת ערכי טרייד-אין", הוסיף.
צ'פלין מ-New Street Research חושב שהביקוש הצרכני יירד כשטלפונים יהפכו ליקרים יותר ללקוחות, למרות שמפעילים ימשיכו עם הסובסידיות הכבדות שלהם. "הספקיות יציעו את אותן סובסידיות — נניח שזה 1,000$ לטלפון. אין סיבה להוריד את זה. אבל הטלפונים יקרים יותר ב-150-200$ למשתמשי הקצה, מה שאומר שהביקוש עשוי לרדת", הוא אמר.
















