על רקע חוסר הוודאות סביב הסדר החוב של חברת חלל תקשורת, קבוצת קיסטון נכנסת לזירה ומודיעה כי היא בוחנת ברצינות את האפשרות להגיש הצעה קונקרטית לרכישת החברה או להסדרת חובותיה. ההצעה, כך עולה ממכתב שנשלח למחזיקי אגרות החוב של החברה, עשויה להיות עדיפה על פני הצעות קודמות שהוגשו להם.
לפי המכתב שנשלח היום (ה'), קיסטון — חברת השקעות ציבורית בתחום התשתיות, המחזיקה בנכסים בהיקף של כ-3 מיליארד שקל — רואה פוטנציאל מהותי בהשקעה בחלל תקשורת ומבקשת לקבל ארכה של כעשרה ימים לצורך השלמת בדיקות מקיפות לפני הגשת הצעה מחייבת. החברה מדגישה כי ביכולתה להציע מתווה משופר מבחינת החזר החוב למחזיקי האג"ח.
היום בבוקר דיווחה חלל תקשורת, הנמצאת זה כשנתיים בתהליך גיבוש הסדר חוב מקיף, הציגה בימים האחרונים מתווה מוסכם להסדר חדש מול מחזיקי אגרות החוב. על פי המתווה שפורסם, החברה תפעל לגיוס חוב חדש בהיקף של 130 עד 150 מיליון דולר, כאשר בתמורה יוענקו למחזיקי האג"ח החדשים 100% ממניות החברה, תוך פיזור אחזקותיה הנוכחיות ומחיקת השליטה הקיימת.
המתווה שגיבשה החברה כולל תשלום חצי שנתי של קרן וריבית החל מסוף 2025, לאורך תקופה של ארבע שנים, תוך אפשרות לפירעון מוקדם כבר לאחר שנה אחת. אגרות החוב החדשות יובטחו בשעבודים על כלל נכסי החברה, לרבות לווייני עמוס 3, 4 ו-17, חוזי ביטוח והזמנות עתידיות.
יתרת החוב של החברה נכון לסוף יוני 2025 צפויה לעמוד על כ-376 מיליון דולר, ולצידה תשמור החברה כרית מזומנים בסך 20–30 מיליון דולר. שיעור המינוף (LTV) יעמוד על 70%–80%, והיחס בין ההון לחוב יתייצב על כ-130%–180% – בהתאם להיקף הגיוס בפועל. לדבריה, מדובר בשיפור ניכר ביחס ליחסי החוב-להון שנרשמו בהצעות קודמות, שהגיעו אף ל-1,136%.
במסגרת ההסדר, תוקצה למחזיקי האג"ח מלוא האחזקה בחברה. על פי התחזיות, לאחר השלמת ההסדר תעמוד יתרת המזומנים על כ-30 מיליון דולר, והון עצמי צפוי של 80–100 מיליון דולר.
תחזית התזרים התפעולי המעודכנת, לאחר ניכוי מרווח ביטחון של עד 10%, צופה הכנסות תפעוליות של כ-437 מיליון דולר בין השנים 2025–2041. התחזית מבוססת על תזרים עתידי מנכסי החברה, ובראשם הלוויין עמוס-17 אשר צפוי להפיק הכנסות עקב חוזים קיימים. גם ללא הכנסת לוויין נוסף, מציגה החברה EBITDA שנתי ממוצע של כ-30 מיליון דולר החל מ-2027.
המתווה החדש שגיבשה החברה כולל לדבריה יתרונות בולטים: מדובר במהלך בעל היתכנות רגולטורית גבוהה, שיאפשר לה לצאת לדרך חדשה תוך שמירה על גמישות תזרימית ושיקום מהיר של יחסיה עם שוק ההון. מעבר לכך, ההצעה מעניקה למחזיקי האג"ח שליטה מלאה בחברה – ובכך ממקסמת את ערך ההשקעה הפוטנציאלי שלהם. במקרה של עלייה עתידית בערך המניה, יוכלו ליהנות מעליית ערך או לממש את השליטה למול רוכש עתידי.
לטענת החברה, מדובר ב"הסדר ריאלי, המבוסס על ניתוח עסקי זהיר של מצבה הנוכחי והתפתחויות ענפיות. ההסדר משקף את מלוא היכולת התפעולית של החברה, ומאפשר לה חזרה לשוק כמנוף צמיחה פעיל ויציב". ההצעה כפופה לאישור אסיפת מחזיקי האג"ח, משרד התקשורת ויתר הרגולטורים, אך לפי ההערכות – תהליך האישור צפוי להסתיים עד לסוף יוני 2025.

















ממתי קיסטון קונה סוסים שקבורתם קרובה יותר מהגדלת תוחלת חייהם? לחלל אין מזור ואין תרופה אלא מוות איטי שיגיע בעוד כעשור . החברה איבדה את המומנטום . העולם סביב השתנה גם הבתחום החלל . בתחום הגיסטציונרי אין לה מה לחפש יותר ואילו בתחום ה LEO MEO היא שום כלום וקושי ספקית שמנה שאולי גורת כמה קופונים. יש לה מתחרות כל כך רות גדולות ובלעות הון עתק שהיא פשוט יתוש בחדר שאפילו לא מוגל לעקוץ. קיסטון כנרא המשסתמכת על רועצים ולא יועצים, בדיוק כמו כל המומחים לכאורה בתחום החלל שיושבים בחרות ביטוח ומימון אחרות שמייעצים ברוב "הבנתם את התחום" להשקיע בחברות כאלה.
חלל הגיעה לסוף דרכה למי זה לא ברור ף עכשיו היא מתנשמת בקושי וכך זה יימשך עוד עשור בערוך