חברת קיסטון הגישה הצעה רשמית להסדר חוב מקיף עם מחזיקי האג"ח של חלל תקשורת, במסגרתה תשלם החברה כ־305 מיליון דולר עד לסוף יוני 2025, ותרכוש 100% ממניות חלל תמורת 16 מיליון דולר. ההצעה כוללת גם הזרמה בנקאית בהיקף של 130 מיליון דולר לטובת מימון פעילות החברה ומימוש האסטרטגיה החדשה.
קיסטון, שמציגה את עצמה כמשקיע מוסדי המתמחה בתשתיות לאומיות, מציעה למחזיקי האג"ח שלוש רכיבי תמורה עיקריים: פירעון במזומן של מרבית החוב, הנפקת אג"ח חדשה (כולל סדרת אג"ח להמרה), והשארת יתרת קופת המזומנים של חלל בגובה 20 מיליון דולר לצרכים תפעוליים.
על פי תנאי ההסדר, מחזיקי האג"ח יקבלו:
- פירעון מלא (100%) של הקרן בסדרות י"ח ו-ט"ז, ללא ריבית פיגורים.
- בסדרה י"ז: מחזיקים יקבלו תשלום מזומן של כ־50% מהקרן, והשלמה של 15 מיליון דולר נוספים באג"ח להמרה, כך שהתשואה הכוללת נעה בין 74% ל-115% לפי מימוש ההמרה.
כחלק מהתחייבותה לעסקה, קיסטון מפקידה מיליון דולר כערבות רצינית, ומבקשת בלעדיות בניהול המשא ומתן מול הנאמנים עד להגשת ההסדר לבית המשפט. ההצעה אינה מותנית בגיוסי חוב ציבוריים או בבדיקות נאותות, דבר אשר מעניק לה יתרון מובהק של ודאות וביצוע מהיר. קיסטון מציינת כי אין לה מגבלה רגולטורית לקבלת שליטה בחברה, והיא מוכנה לשאת בכל הסיכונים הכרוכים בכך.
לטענת קיסטון, רכישת החברה תאפשר לייצבה, לשפר את מבנה ההון שלה, ולהבטיח את המשך פעילותה תוך השבחת ערכה. החברה מציינת כי היא רואה בפעילות חלל תקשורת נכס תשתיתי בעל חשיבות לאומית ומסחרי כאחד, ומתחייבת לשמר את פעילותה בישראל.
ומה מציעה התעשייה האווירית והפניקס?
הצעה מתחרה הוגשה אתמול על ידי התעשייה האווירית לישראל בשיתוף עם קבוצת הפניקס. על פי ההצעה, שתי החברות ירכשו יחד 100% ממניות חלל תקשורת, כאשר התעשייה האווירית תחזיק ב־80% והפניקס ב־20%. במסגרת זו תונפק סדרת אג"ח חדשה בגובה 155 מיליון דולר, בריבית של כ־6.3%, המובטחת בשיעבוד ראשון על לווייני עמוס 3, 4 ו־17.
המתווה של תע"א כולל גם תשלום למחזיקים בהיקף של כ־345 מיליון דולר – מתוכם 210 מיליון דולר מקופת החברה, והיתרה מגיוס האג"ח. עם זאת, בניגוד להצעת קיסטון, הפירעון יתבצע לאורך זמן – כאשר הקרן תתחיל להיפרע רק בשנת 2029, באמצעות תשלומים שנתיים קבועים.
הצעת קיסטון מעניקה למחזיקי האג"ח פירעון מיידי, ודאות גבוהה ויציאה כמעט מלאה מהחוב כבר ביוני הקרוב, אולם אינה מביאה איתה רוכש אסטרטגי מתחום הלוויינות. מנגד, הצעת התעשייה האווירית אמנם איטית יותר ומותנית בגיוס שוק ההון, אך מעניקה אופק יציב וארוך טווח, עם בעלות אסטרטגית מצד גוף ביטחוני-ממשלתי מוביל.

















מי קונה סוס מתפגר שכתעתיד מאוריו ? קיסטון מבינים בכלל מה הם כל כך להוטים לרכוש. חברות לווייני GEO מתקשות להתמודד עם המצב הנוכחי ועוד מדובקר בענקיות בתחום ולא חברה שנותרה על לוויין ומשוחצי כשהחצי מתפגר עוד ארבע שנים ואין להם אפילו פרוטה להזמנה של לוויין חדש, אין אופק ליבור עם חברה אחרת ואין להם משוג מה הם בכלל עושים בתחום גם היום