מחלקת המחקר של IBI פרסמה היום את תגובתה לדוחות הרבעון הראשון של 2025 של קבוצת בזק. על פי הניתוח של מנהל המחלקה לירן לובלין, התוצאות תאמו בקירוב את ציפיות האנליסטים, וזאת ללא "דרמות" משמעותיות. בית ההשקעות מותיר את המלצת "תשואת יתר" למניה עם מחיר יעד של 6.9 שקל.
במגזר הקווי נמשכת הירידה במספר לקוחות האינטרנט והטלפוניה, אך במקביל נרשמה עלייה בהכנסה הממוצעת ללקוח אינטרנט (ARPU) לרמה של 134 שקל- גידול של שקל אחד לעומת הרבעון הקודם ושבעה שקלים לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
נקודת האור המרכזית היא הצמיחה המרשימה במצבת הלקוחות המחוברים לסיבים אופטיים, עם 863 אלף חיבורים – תוספת של 53 אלף מהרבעון הקודם, מתוכם 33 אלף לקוחות קמעונאיים. לפי דיווחי החברה, תשתית הסיבים של בזק מגיעה כיום ל-2.72 מיליון משקי בית, עם שיעור חדירה של 33% – נתון שצפוי להמשיך ולגדול עד לכ-40%.
ה-EBITDA המתואם של המגזר הקווי עמד על 648 מיליון שקל, תוך ירידה בהיקף ההשקעות לרמה של 291 מיליון שקל ברבעון.
פלאפון הציגה תוצאות התואמות את הציפיות בתחום שירותי הסלולר, עם יציבות ב-ARPU (בנטרול קש"ג) של 45 שקל. מנגד, ההכנסות ממכירת ציוד קצה היו חלשות מהצפוי ועמדו על 165 מיליון שקל, על רקע השקה פחות מוצלחת של מכשירי סמסונג החדשים.
מצבת הלקוחות ירדה ב-2,000 לקוחות במהלך הרבעון, אך החברה ממשיכה לרשום גידול במספר לקוחות דור 5, התורמים לשמירה על מחירי חבילות גבוהים יותר. ה-EBITDA של פלאפון עמד על 186 מיליון שקל ברבעון, והרווח הנקי הסתכם ב-31 מיליון שקל.
yes רשמה שיפור בתוצאות הרבעון למרות ירידה של 1,000 מנויים נוספים. הפיצוי הגיע בדמות עלייה של שני שקלים בהכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) לרמה של 174 שקל, אך לפי הערכות החברה, נתון זה צפוי להמשיך לרדת בהמשך.
החברה הציגה EBITDA של 46 מיליון שקל, רווח נקי של 3 מיליון שקל ותזרים חיובי של 33 מיליון שקל. המעבר מתשתית לוויין לתשתית IP ממשיך להתקדם בקצב מהיר, כאשר 85% ממנויי החברה כבר נמצאים על תשתית IP. המעבר צפוי להיות מושלם בשנת 2026 ולהביא לירידה בהוצאות.
IBI מציינים כי בזק צפויה לפרסם הערכת שווי מעודכנת ל-yes ברבעון השני, וזאת לאחר חתימת ההסכם עם פרטנר שצפויה להביא לעליית ערך ולרישום רווח חשבונאי חד-פעמי.
בזק בינלאומי רשמה ירידה קלה בהכנסות לרמה של 273 מיליון שקל, עם EBITDA מתואם של 34 מיליון שקל.
IBI מדגישים כי תזת ההשקעה בבזק נשענת על השיפור הצפוי משנת 2026 ואילך. בינתיים, האירוע המשמעותי הצפוי בשנת 2025 הוא החלטת הרגולטור בנושא ביטול ההפרדה המבנית, שאמורה להתקבל במהלך השנה. "בשלב זה אין אינדיקציות לאן תטה הכף, אך עצם הדיון בנושא הוא מהותי וחשוב לבזק", נכתב בסקירה.
מבחינת התמחור, ב – IBI סבורים כי "בסביבה הנוכחית בזק עדיין מציגה תוצאות טובות מאוד עם תשואת תזרים של 5.5% ותשואות דיבידנד של 5.9% לשנת 2025". במבט לשנת 2026, נתונים אלה צפויים "להשתפר דרמטית".
בית ההשקעות מותיר את מחיר היעד על 6.9 שקל למניה ואת המלצת "תשואת יתר".
















