גילת טלקום חתמה את הרבעון הראשון של שנת 2025 עם תוצאות חיוביות, הממחישות את מגמת ההתאוששות והצמיחה של החברה בשווקים המקומיים והבינלאומיים. החברה, הפועלת בשלושה מגזרי פעילות – עסקי גלובאלי, ממשלתי-ביטחוני ותקשורת ואינטרנט בישראל – מציגה שיפור משמעותי בפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים, לצד הרחבת בסיס הלקוחות וצבר ההזמנות.
ברבעון הראשון של 2025 רשמה גילת טלקום רווח נקי של כ-1.07 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-375 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי זינק לכ-4.5 מיליון דולר לעומת 2.9 מיליון דולר במקביל אשתקד, ה-EBITDA המתואם זינק ביותר מפי שניים והסתכם בכ-4.9 מיליון דולר.
הכנסות החברה הסתכמו ב-15.9 מיליון דולר לעומת 15.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024. הגידול מיוחס בעיקר להתפתחות במגזר הממשלתי-ביטחוני ולחוזים חדשים בתחום ה-ISP והאינטרנט הלווייני.
נכון למועד הדוח, צבר ההזמנות של גילת טלקום עומד על כ-66 מיליון דולר לשנים הקרובות, ביניהם עסקאות עם לקוחות ממשלתיים ופרטיים בישראל ובחו"ל. פעילות ה-ISP – שהחלה למעשה מנקודת "אפס" – הניבה רווח ישיר של כ-280 אלף דולר ברבעון, תוך עקיפה של תחזיות הרווח והיעדים בכמות הלקוחות מול בזק.
נכון לסוף הרבעון, גילת משרתת כ-9,500 לקוחות פרטיים ו-260 לקוחות עסקיים בתחום האינטרנט, עם הכנסות שנתיות מוערכות של כ-8 מיליון דולר מהפעילות הזו.
חלוקה מגזרית
- המגזר הממשלתי-ביטחוני היה המנוע המרכזי של גילת עם הכנסות של כ-9.2 מיליון דולר – גידול של כ-33% לעומת הרבעון המקביל. הרווח מהמגזר עמד על 2.6 מיליון דולר.
- המגזר העסקי הגלובאלי רשם הכנסות של כ-4.9 מיליון דולר, קיטון קל שנבע מירידה בפעילות התקשורת הלוויינית באפריקה. עם זאת, רווחיות המגזר נותרה חיובית בזכות התייעלות תפעולית וזיכוי חד-פעמי מספק לוויין.
בפברואר 2025 השלימה גילת הנפקת אגרות חוב להמרה (סדרה ד') בהיקף של כ-45 מיליון שקל, אשר שימשו לחיזוק ההון החוזר ולקידום מנועי צמיחה. המהלך לווה בביקושים גבוהים מהשוק ומותיר את החברה עם גמישות פיננסית גבוהה יחסית.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם בכ-2.5 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של כ-4.2 מיליון דולר ברבעון המקביל כאשר לדברי החברה תזרים חופשי שלילי ברבעון הראשון של השנה, הינו אופייני לאופי הפעילות של החברה. ברבעון הראשון של שנת 2025 נוצר פער נוסף בשל פערי עיתוי תשלום בעקבות הגידול בהיקפי הפעילות.
איציק בן אליעזר, מנכ"ל גילת טלקום מסר: " הרבעון הראשון של שנת 2025 מסמן נקודת מפנה עבור קבוצת גילת טלקום – רווח משמעותי בחטיבת ה- "אינטרנט ענן ואינטגרציה". אין לי ספק שזו רק המחשה מינורית, של הפירות העצומים שחטיבה זו יודעת ותדע לייצר בשנים הקרובות".
"אנו ממשיכים להעמיד לעצמנו יעדים אגרסיביים וביחד עם פעילויות הליבה שלנו וההזדמנויות בתעשיית הלווין, נמשיך לפעול לאזן בין השאיפה לרווח מחד, לצורך בהשקעה בצמיחה ובגיוון פעילותה על מנת להבטיח גם עתיד רווחי ומופחת סיכונים".
"גילת טלקום של השנים האחרונות היא חברה עם רווחיות עקבית ובעלת מרכיב סיכון נמוך בהרבה מבעבר".
"אנו מודים בעיקר ללקוחותינו על הבחירה בגילת טלקום כל פעם מחדש, לעובדי גילת הנאמנים, לחברי ההנהלה והדירקטוריון על העשייה והתוצאות".
















