משרד התקשורת הודיע על פתיחת חמ"ל ייעודי לריכוז, פיקוח ותיאום בנושא רשתות התקשורת, זאת על רקע חשש מפני תקלות או עומסים חריגים שעלולים להשפיע על יציבות השירותים לציבור בעקבות המתקפה באיראן.
במסגרת ההיערכות, פנה המשרד לכלל חברות התקשורת הפועלות בישראל והנחה אותן לשמור על זמינות גבוהה ולדווח באופן שוטף על כל תקלה, שינוי או אירוע חריג ברשתות הסלולר, האינטרנט והטלוויזיה. בנוסף, הודיע המשרד כי יש להימנע בשלב זה מביצוע עבודות תחזוקה מתוכננות או שינויים ברשתות העלולים לגרום להשבתות, האטות או פגיעה ברציפות השירות.
במשרד מדגישים כי המטרה העליונה היא שמירה על שירותי התקשורת החיוניים לכלל הציבור, במיוחד בתקופות רגישות שבהן תקשורת אמינה ויציבה היא קריטית לתפקוד המדינה והאזרחים.
החמ"ל יפעל במתכונת מתוגברת ויכלול נציגים מכלל הגורמים המקצועיים במשרד ומצה"ל. במקרה הצורך, יידרשו החברות לעדכונים תכופים ולהיערכות מיידית לטיפול בתקלות.
במקביל, משרד התקשורת ממשיך לעקוב אחר היערכות הגופים הציבוריים והפרטיים לשמירה על רמת שירות גבוהה גם בתנאי קצה – לרבות רשתות גיבוי, זמינות מוקדים, והיערכות צוותי שטח.
לאחרונה חשפנו https://zmanavir.co.il/internet/28548/ כי בשבועות האחרונים הזמין משרד התקשורת את חברות התקשורת לשיחות כדי להכין אותן לקראת התפתחויות בגזרת איראן, וכחלק מזה המשרד מנסה לגבש תוכנית עיבוי אנרגטית לאתרי הסלולר https://zmanavir.co.il/cellular/28697/.
חברות התקשורת הודיעו על הטבות ללקוחות בעקבות המלחמה.
חברת yes מודיעה כי בעקבות המצב הביטחוני ובמטרה להקל על השהייה בבתים, תפתח החברה מגוון ערוצים לכלל לקוחות yes ו- +STING ברחבי הארץ ללא עלות. בין הערוצים שייפתחו. ערוצי הדרמות הטורקיות, ערוצי הדרמות הספרדיות, ערוצי האקשן העולמי, ערוצי לייף סטייל, ערוצי הדרמות ההודיות וכן שלל תכני הילדים והסרטים כולל yes VOD kids וערוץ ‘לולי׳
הערוצים יפתחו בשעות הקרובות באופן אוטומטי ללקוחות ללא צורך בפנייה לשירות לקוחות וניתנים לצפייה מכל מקום גם באפליקציית +yes לנייד ולטאבלט.
הוט מובייל עדכנה היום (ו') את לקוחותיה השוהים בחו״ל כי היא מעניקה בחינם ובאופן אוטומטי לכל לקוחותיה השוהים בחו״ל, 2 ג׳יגה גלישה ו-50 דקות שיחה.
העדכון מתבצע אוטומטית ואין צורך לפנות לשירות הלקוחות. מהוט מובייל נמסר: ״החברה תאפשר ללקוחות החברה הנמצאים בחו״ל זמינות מרבית עם קרוביהם. מחכים לכולם בבית".
פלאפון תעניק באופן מיידי ואוטומטי לכל לקוחותיה השוהים בחו"ל 2 ג'יגה גלישה ו-50 דקות שיחה ללא עלות על מנת לאפשר זמינות מירבית לכל השוהים מחוץ לישראל .
מפרטנר נמסר לאור המצב הביטחוני ועל מנת להקל על לקוחותיה, קבוצת התקשורת פרטנר תספק ללקוחותיה השוהים בחו״ל חבילת תקשורת הכוללת 5GB גלישה, 50 דקות שיחה נכנסות או יוצאות לישראל ולשאר היעדים בעולם ו-20 הודעות sms. החבילה תעודכן באופן אוטומטי וללא צורך בפנייה למוקד השירות. פרטנר פועלת לשמור על רציפות תפקודית בסלולר, באינטרנט ובטלוויזיה וערוכה לספק שירות ותמיכה ללקוחותיה ברחבי ישראל.
מבזק נמסר: ״בזק ערוכה ומנוסה בהתמודדות עם מצבי חירום, ופועלת בהתאם להנחיות משרד התקשורת ופיקוד העורף. החברה הפעילה את נוהל החירום והיא ערוכה לכל תרחיש, מתוך מחויבות מלאה להבטחת רציפות השירותים לציבור בישראל״.
סלקום פותחת ללקוחות השוהים בחו"ל עד 2GB גלישה ו-30 דקות שיחות והודעות סמס, על מנת שיוכלו לשמור על קשר עם הבית ולהישאר מחוברים לארץ.
גולן טלקום תפתח ללקוחות השוהים בחו"ל 10GB גלישה ו-50 דקות שיחות והודעות סמס, על מנת שיוכלו לשמור על קשר עם הבית ולהישאר מחוברים לארץ.
















