חברת בזק הודיעה הבוקר כי תיקח על עצמה את המשך פרויקט רישות המקלטים הציבוריים ב-WiFi, זאת לאחר שהתברר כי אלפי מקלטים ברחבי הארץ נותקו מהשירות בחודשים האחרונים. המקלטים חוברו בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" על מנת לאפשר לתושבים המסתתרים בהם גישה לאינטרנט ולעדכונים בזמן אמת, אך בהמשך נותקו בשל הפסקת התקצוב מצד הרשויות המקומיות ומפיקוד העורף.
השבוע חשף אתר "זמן אוויר" (לכתבה המלאה) כי לאור הפסקת התקצוב, נאלצה בזק לנתק את השירות במקלטים רבים, חרף חשיבותו הרבה בזמן חירום. בעקבות זאת, הודיעה החברה כי תעשה מאמץ מיוחד כדי להשלים את רישות המקלטים מחדש, בהקדם האפשרי.
עם זאת, בבזק מדגישים כי האתגר מורכב: רשויות מקומיות רבות פתחו לאחרונה מקלטים שלא היו פעילים במשך שנים, ולעיתים קרובות מדובר במקלטים ישנים החסרים תשתיות תקשורת בסיסיות. בנוסף, החברה מתמודדת בימים אלו עם ביקושי שיא מצד השוק הפרטי והמערכת הביטחונית, המכבידים על קצב העבודה.
"זהו פרויקט בעל חשיבות ממעלה ראשונה, ואנו פועלים להשלמתו מתוך תחושת אחריות לאומית," אמר מנכ"ל בזק, ניר דוד. "תפקידנו הוא להשאיר את המדינה מחוברת – גם ברגעיה המורכבים ביותר." הוא מינה את ספיר אורצקי מנהלת מוקד ירושלים כפרוייקטורית למהלך.
המקרה מדגיש מחדל חמור מצד המדינה: לאחר שהושקעו משאבים ברישות אלפי מקלטים במהלך החירום, הופסק המימון והחיבורים פורקו – וכעת, עם התחדשות האיומים הביטחוניים, מתברר כי נדרש שוב להשיבם לפעולה באופן דחוף.
בזק מצהירה כי תעמיד את המשאבים הדרושים ותשתף פעולה עם הרשויות המקומיות ועם פיקוד העורף, ככל שיידרש, על מנת להבטיח גישה לתקשורת גם בשעת חירום – עבור כל אזרח ואזרחית.
















