הוט קיבלה היתר לספק שירותי סטארלינק בישראל – החסמים הביטחוניים עדיין בעינם
הוט השלימה את תהליך קבלת ההיתר הפורמלי לספק שירותי סטארלינק בישראל. החברה קיבלה הוראות מינהל ספציפיות ונרשמה למרשם לצורך אספקת השירות הלווייני. כעת נותר לסטארלינק להשלים את תהליכי הרישוי מול משרד התקשורת. התהליך נמשך כשנתיים והוא עדיין לא הושלם במלואו.
השיתוף בין הוט לסטארלינק – מה המודל?
כפי שחשפנו https://zmanavir.co.il/internet/29144/ הוט תשמש כזרוע הפצה של סטארלינק במגזר העסקי בעיקר. החברה מזהה בתחום זה פוטנציאל התרחבות משמעותי. סטארלינק מצידה תקים בישראל חברת בת עצמאית. החברת הבת תרכז את הפעילות ותמכור טרמינלים ישירות ללקוחות פרטיים. מבחינת הוט, זהו תחום חדש לחלוטין. החברה לא הייתה פעילה בשירותי אינטרנט לווייני עד כה.
מה מעכב את הכניסה הרשמית לישראל?
משרד התקשורת וסטארלינק מנהלים מגעים ארוכים בנושא תנאי הפעילות. גם כעת אין ודאות שהחברה תכנס לישראל. משרד הביטחון רוצה להטיל הגבלות על פעילות סטארלינק. עיקר החששות מתמקדים בחשש לזליגה לשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה – חשש שטרמינלים יגיעו לאזורים לא מורשים ולשימוש בטכנולוגיה למטרות עוינות.
מתי צפויה הכניסה הרשמית?
לוח הזמנים תלוי בפתרון המחלוקות עם משרד הביטחון. אין כרגע תאריך יעד ברור לכניסה הרשמית. בישראל מעוניינים שסטארלינק תיכנס לישראל בעיקר מפני שמדובר בפתרון שיכול מאד לעזור בשעת חירום. למרות שישנם פתרונות מתחרים, כגון וואן-ווב, כנראה שיש ביקוש למוצרי סטארלינק.

















לא יראומהעסק הזה הרבה הכנסות ושה ישמש אותן בעיקר להתררבות עסקית ציבורית. מי צריך בישראל תקשורת לוויין כזו כשהסיבים האופטייים הנפוצים במעט בכל מקום (עסקים במיוחד) במדינה נותנים קצבים גבוהים פי כמה מלוויני סטארלינק??? אולי ללצרכי גיבוי בשעת חירום לצרכי הביטחון