בזק ופרטנר זכו בציון הגבוה ביותר בדירוג מעלה 2025
שתי חברות התקשורת שמרו על "פלטינה פלוס"; הדירוג מדגיש את מחויבות המגזר העסקי לחברה הישראלית גם בזמן משבר
בזק ופרטנר ממשיכות להוביל באחריות תאגידית
בזק שמרה על ציון "פלטינה פלוס" זו השנה השנייה ברציפות, בעוד פרטנר רשמה הישג דומה זו השנה ה־12 ברציפות. שתי החברות זכו להכרה רשמית בטקס שנערך בבורסה לניירות ערך בתל אביב, כחלק מדירוג מעלה 2025 לאחריות תאגידית (ESG).
מחויבות גם בעתות חירום
ניר דוד, מנכ"ל בזק, ציין את מחויבות החברה לתפקוד חברתי גם בעת מלחמה: "הקמנו את קרן 'מחוברים' שתומכת בחיילים ובפצועים. בזק תמשיך להוביל את תחום ה־ESG בישראל".
יעל גאוני, סמנכ"לית תקשורת ורגולציה בפרטנר, הוסיפה: "אנו גאים ברוח ההתנדבות והנתינה שמובילה את החברה, במיוחד מאז פרוץ המלחמה".
דירוג מעלה 2025: התגייסות המגזר העסקי נמשכת
ארגון מעלה חושף בדירוג השנה מגמות ברורות של גידול במחויבות החברתית של החברות במשק:
-
962 מיליון ש"ח תרומות ב־2024 – עלייה של 62% לעומת 2022.
-
60% מהחברות דיווחו על שותפויות חברתיות חדשות לשיקום החברה.
-
47% מהחברות משתתפות בשיקום תעסוקתי לפצועים ונכי צה"ל.
גיוון, הכלה ושוויון מגדרי: שיפור מתון אך עקבי
הנתונים מצביעים על יציבות בשיעור הנשים בהנהלות הבכירות (37%) ושיפור קל בדרגי ניהול כלליים (44%). אחוזי השכר הגבוה נותרו ללא שינוי – 31% נשים.
בתחום הגיוון: אחוזי תעסוקה של ערבים, חרדים, יוצאי אתיופיה ואנשים עם מוגבלות שמרו על יציבות, עם קליטה דומה לשנה הקודמת גם בקרב עובדים חדשים.


אחריות סביבתית: התחייבות לטווח הארוך
למרות המלחמה והקשיים התפעוליים, החברות לא זנחו את התחום הסביבתי:
-
45% מחברות התעשייה נערכו לאירועי אקלים קיצוניים.
-
36% מייצרות אנרגיה מתחדשת באתריהן.
-
האשראי הירוק הגיע ל־49 מיליארד שקל – עלייה של 13%.
-
התייעלות אנרגטית, תחבורה ירוקה וניהול פסולת הפכו לחלק משגרה עסקית.
מעלה: חיזוק החוסן הלאומי באמצעות אחריות תאגידית
תמר יסעור, יו"ר מעלה: "דווקא בתקופות של חוסר ודאות, הבחירה של חברות לפעול באחריות היא שמחזקת את החוסן הלאומי".
מנכ"ל הארגון, מומו מהדב, סיכם: "מרחב העבודה הישראלי מהווה עוגן של יציבות, משמעות וסולידריות, גם בעיתות משבר".
















