רשות התחרות אישרה: קבוצת הפניקס-מור גמל תרכוש את השליטה ב-IBC
רשות התחרות אישרה את העסקה למכירת השליטה במיזם הסיבים האופטיים IBC לידי קבוצת הפניקס-מור גמל. במסגרת העסקה ימכרו בעלי המניות הנוכחיים, הוט, קרן תש"י וסלקום, את החזקותיהם וייצאו לחלוטין מהמיזם.
מבנה האחזקות החדש
על פי מתווה העסקה, חברת החשמל תישאר בעלת מניות מהותית ותמשיך להחזיק 30% ממניות IBC, כפי שקבעו ההסכמים המקוריים מאז הקמת המיזם. יתרת המניות, קרוב ל-70%, תוחזק על ידי קבוצת הפניקס-מור גמל יחד עם קבוצת משקיעים פרטית קטנה שתצטרף לעסקה.
היקף ההשקעה
קבוצת הרוכשים תשלם כ-1.5 מיליארד שקל במסגרת העסקה, כאשר המטרה שלהם תהיה לתמוך בהמשך פריסת תשתיות הסיבים ובהתרחבות המיזם לשווקים נוספים.
המשמעות לשוק התקשורת
המכירה משנה את מפת השליטה באחד ממיזמי התשתיות המרכזיים של ישראל בעשור האחרון. יציאתן של סלקום והוט – שתי חברות תקשורת גדולות שהיו שותפות במיזם – מותירה את IBC עם שותפות פיננסית חזקה (הפניקס-מור גמל), לצד גורם תשתיתי לאומי (חברת החשמל). המהלך עשוי לחזק את יכולתה של IBC להמשיך ולהשקיע בהאצת פריסת רשת הסיבים האופטיים בפריסה ארצית מעבר ל – 2.4 מיליון משקי בית אך אין כל ודאות עדיין שזה אכן יקרה.
















