שר התקשורת העביר היתר שליטה מתוקן בבזק וכעת ממתינים לחתימת ראש הממשלה ושר הביטחון
הערכות: קרן סרצ'לייט תמכור כ-10% נוספים ממניות בזק, תרד מתחת לרף ה-5% ולסיים את מעמדה כבעלת שליטה
שר התקשורת, שלמה קרעי, העביר לראש הממשלה ולשר הביטחון היתר שליטה מתוקן בבזק, המאפשר לבעלת השליטה הנוכחית בחברה – קרן סרצ'לייט, לרדת באחזקותיה אל מתחת לרף ה-5% מהון המניות. העברת ההיתר מבחינת קרעי משלימה את השלב הראשון בהליך, אך במשרד התקשורת ממתינים כעת להמלצת שר הביטחון, ישראל כץ, ולאישור ראש הממשלה, בנימין נתניהו. רק לאחר חתימות אלה תחזור ההכרעה הסופית למשרד התקשורת, שיפיץ את ההיתר באופן רשמי.
עידן סרצ'לייט בבזק מתקרב לסיום
לפי הערכות בשוק ההון, סרצ'לייט מתכוונת למכור כ-10% נוספים ממניות בזק שברשותה. מהלך זה יוריד את אחזקתה אל מתחת ל-5% ויביא לסיום שליטתה בחברה. למעשה, כבר כיום מחזיקה סרצ'לייט באמצעות ביקום רק 15.9% ממניות בזק, וכבר הוסכם עמה כי החזקה נמוכה מ-15% לא תיחשב עוד כשליטה. במצב כזה תוגדר בזק כחברה ללא גרעין שליטה, כלומר חברה שמבוזרת בין ציבור משקיעים ללא בעל מניות מהותי שמחזיק בכוח הכרעה.
ההערכה היא כי הקרן לא תתמהמה להשלים את מכירת יתרת מניותיה מתוך הבנה שגם שליטתה הנוכחית – עם החזקה של 15.9% בלבד, עלולה להיות מאותגרת באסיפה הכללית של בזק.
ירידה מהירה באחזקות
נזכיר כי בשבוע שעבר מכרה ביקום, החברה שבאמצעותה מחזיקה סרצ'לייט יחד עם משפחת פורר בבזק, 5.7% ממניות החברה תמורת 695 מיליון שקל. בעקבות העסקה ירדה ביקום לאחזקה של 15.91% בלבד. המכירה האחרונה מצטרפת לעסקה נוספת שבוצעה לפני כשלושה חודשים, ובכך ירדה ביקום בתוך זמן קצר מהחזקה של כ-27% במניות בזק ל-15.9% בלבד.
סעיף חריג בתקופת החסימה
באופן רגיל, עסקאות הפצה מסוג זה כוללות תקופת חסימה (Lock-up) של 90 יום, שבה מתחייב המוכר שלא למכור מניות נוספות. אולם במקרה זה הוכנס להסכם תנאי חריג המאפשר לסרצ'לייט ולביקום, באישור מיוחד מהחתמים, לבצע מכירה נוספת גם בתוך פרק הזמן הזה. ההערכות הן כי הקרן מתכוונת להפעיל את הסעיף, ולממש במהירות את יתרת מניותיה – מהלך שיסיים באופן רשמי את שליטתה בבזק.
השלכות על הדירקטוריון והממשל התאגידי
בתרחיש כזה צפויים הדירקטורים מטעם סרצ'לייט להתפטר מדירקטוריון בזק, כפי שנדרש במצבים שבהם בעל שליטה מפסיק להחזיק במעמד זה. דארן גלאט ורן פורר יהיו הדירקטורים שיתפטרו שכן הם מוגדרים כנציגים של סרצ'לייט. עבור שוק ההון, המשמעות היא מעבר של בזק לחברה ללא גרעין שליטה, שינוי שצפוי להשפיע על דפוסי הממשל התאגידי. מוקד הכוח בחברה יעבור במידה רבה יותר לדירקטוריון ולציבור המשקיעים המוסדיים, אשר יידרשו למלא תפקיד מרכזי יותר בקבלת ההחלטות.

















מה זה קרעי, מרוקני או טוניסאי, מה זה משנה אותו רכס רק הר שונה , לכאורה
קרעי , כרגע קיבלתי מייל מיהוה מודיע לי כי תיכשל ולא תזכה לשיבה טובה, אינשלה. הכל כמובן לכאורה