גילת טלקום גלובל סיימה את הרבעון השני של 2025 בתוצאות חזקות – הרווח הנקי החשבונאי של החברה נפגע מעלית שווי האופציות שהחברה הנפיקה, עקב עליה חדה במחיר המניה, ועומד על 53 אלף דולר לעומת רווח של 674 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בניטרול הוצאות לא כלכליות אלה, הציגה החברה ביצועים חזקים משמעותית. הרווח הנקי ללא GAAP עמד על 2.061 מיליון דולר ברבעון השני, עלייה דרמטית של למעלה מ-220% לעומת 641 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. על רקע התוצאות הטובות החברה מדווחת כי היא חותרת להסכם חכירת קווים בהיקף גדול והיא במו"מ מול בזק ו – IBC.
ביצועים פיננסיים: צמיחה בהכנסות והרחבת שולי רווח
הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-18.5 מיליון דולר, עלייה של כ-2.5% לעומת 18.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. למחצית הראשונה של השנה, החברה רשמה הכנסות של 34.5 מיליון דולר לעומת 33.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2024.
השיפור המרשים ביותר נרשם ברווח הגולמי – החברה הגיעה לשיעור רווח גולמי של 29.6% ברבעון השני לעומת 22.5% ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של יותר מ-7 נקודות אחוז. למחצית הראשונה, שיעור הרווח הגולמי השתפר ל-29% לעומת 21% במחצית הראשונה של 2024.
עלות המכר ירדה משמעותית ל-13 מיליון דולר ברבעון השני מ-14 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מייחסת זאת בעיקר לסיום התקשרות עם חברת תקשורת מובילה וכן להטבות מההסכם עם בזק וזיכוי שהתקבל מספק לוויין.
תפעול: פריצת דרך בתחום ה-ISP וחיזוק בחטיבה הממשלתית
הישג המפתח של הרבעון היה הביצועים המרשימים של פעילות ה-ISP החדשה. החברה דיווחה על רווח ישיר של כ-114 אלף דולר ברבעון השני מפעילות זו – צמיחה של למעלה מ-700% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הפעילות כיום משרתת כ-13,000 לקוחות פרטיים וכ-230 לקוחות עסקיים.
החטיבה הממשלתית-בטחונית המשיכה להציג ביצועים חזקים עם הכנסות של 11.9 מיליון דולר ברבעון השני לעומת 9.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-30%. החברה מייחסת זאת למלחמת "חרבות ברזל" ומבצע "עם כלביא" שיצרו ביקוש מוגבר לשירותיה.
במקביל, החטיבה העסקית הגלובלית חוותה קושי עם הכנסות של 4.829 מיליון דולר ברבעון השני לעומת 4.897 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של כ-1.4%. החברה מסבירה זאת בירידה בפעילות הלוויין המסורתי באפריקה.
מצב פיננסי: חיזוק ההון ושיפור הנזילות
החברה הציגה שיפור משמעותי במצבה הפיננסי. ההון העצמי עמד על 16.9 מיליון דולר בסוף הרבעון לעומת 11.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המזומנים ושווי מזומנים עמדו על 19.7 מיליון דולר לעומת 7.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חיובי בסך של 5.8 מיליון דולר ברבעון השני לעומת תזרים שלילי של 910 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. למחצית הראשונה, התזרים הופק כ-10.5 מיליון דולר לעומת 1.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2024.
תחזיות וצבר הזמנות
החברה דיווחה על צבר חוזים של כ-61.5 מיליון דולר עד לשנת 2028, המהווה בסיס איתן לצמיחה עתידית. בנוסף, החברה צופה שהצמיחה המתמשכת בלקוחותיה הפרטיים הישירים יחד עם הירידה בהוצאות הסיטונאיות בעקבות ההסכם עם בזק, יניבו לה בשנת 2026 רווח גדול יותר מהרווח הממוצע שרשמה בגין השירותים ל"יס".
החברה העריכה שהיא תקדים את יעדי השימוש בקווים ותפעיל את כל ה-18,000 קווים שרכשה מבזק עד לסוף השנה הנוכחית – שנה לפני המועד המקורי שנקבע לשנת 2027.
איציק בן אליעזר מנכ"ל החברה מסר: "תוצאות הרבעון השני של שנת 2025 הינם תוצאה ישירה של האסטרטגיה העסקית שלנו – לטווח קצר וארוך. אנחנו ממשיכים להציג רווח באופן עקבי. גילת טלקום של השנים האחרונות היא חברה עם רווחית עקבית ובעלת מרכיב סיכון נמוך בהרבה מבעבר.
"אנו ממשיכים להעמיד לעצמנו יעדים אגרסיביים וביחד עם פעילויות הליבה שלנו וההזדמנויות בתעשית הלווין, נמשיך לפעול לאזן בין השאיפה לרווח מחד, לוצורך בהשקעה בצמיחה ובגיוון פעילותה על מנת להבטיח גם עתיד רווחי ומופחת סיכונים. החברה מודה למשקיעים בה (בהון ובחוב) על האמון האדיר, אשר בא לידי ביטוי, בין היתר, בעסקאות האחרונות ובתגובות הטובות שאנו מקבלים לצד כל מהלך עסקי.
"אנו מודים בעיקר ללקוחותינו על הבחירה בגילת טלקום כל פעם מחדש, לעובדי גילת הנאמנים, לחברי ההנהלה והדירקטוריון על העשייה והתוצאות".
















