הוט הציגה רבעון שני יציב בהכנסות אך נשחקה ברווחיות ובתזרים
שחיקה בשוק הפרטי לצד שיפור בשוק העסקי
חברת הוט פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השני של 2025. ההכנסות בישראל הסתכמו בכ-1.02 מיליארד שקל – כמעט ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אולם מאחורי היציבות נרשמה ירידה חדה ברווחיות. ה-EBITDA ירד בכ-7% ל-316.9 מיליון שקל, ומרווח ה-EBITDA נשחק מ-33.5% ל-30.9%.
השינוי בתמהיל ההכנסות מסביר חלק גדול מהשחיקה. ההכנסות משירותים עסקיים צמחו ב-16.6% ל-276 מיליון שקל, אך הם בעלי רווחיות נמוכה יותר לעומת תחומי הקמעונאות. מנגד, המגזר הנייח הכולל את פעילות הטלוויזיה והאינטרנט ירד ב-1.4% ל-471 מיליון שקל בהשוואה לרבעון מקביל, אך החברה איבדה 10 מיליון שקל לעומת הרבעון הראשון של השנה, ככל הנראה כתוצאה מהשפעות המלחמה. הכנסות הסלולר נחלשו ב-7.9% ל-207 מיליון שקל, ומכירת הציוד הצטמצמה ב-9.5% ל-69 מיליון שקל.
מנויים, סיבים ו-5G: מגמות תפעוליות מעורבות
בגזרת הסלולר, הוט סיימה את הרבעון עם 1.510 מיליון קווים קמעונאיים. מתוכם 1.274 מיליון בפוסטפייד ו-236 אלף בפריפייד. הרבעון הסתיים בנטו שלילי של כ-9,000 קווים – כולו בפריפייד – תוצאה של תחרות אגרסיבית והעדפת לקוחות לחבילות זולות. ה-ARPU בסלולר אינו מצוין בדוחות אך אם מחלקים את ההכנסות במספר המנויים מתקבל ARPU של 46 שקל לחודש, שנשמע סביר והגיוני.
בפריסת הסיבים, החברה דיווחה על טווח של 2.175–2.294 מיליון משקי בית שנפרסו במסגרת IBC. שיעור החדירה ממשיך לעלות, והחברה מדווחת על צמיחה במספר המנויים בפועל אך אינה מפרטת כמה. בתחום הסלולר, הוט מציינת שיש לה כיסוי דור 5 של כ-74% מהאוכלוסייה, עם עלייה מתמשכת במספר המנויים בחבילות 5G.
השקעות כבדות ותזרים חופשי נשחק
ההשקעות ברבעון עלו ל-260 מיליון שקל לעומת 237 מיליון שקל אשתקד. בנוסף רכשה החברה זכויות שימוש (IRU) ברשת IBC בהיקף של כ-89 מיליון שקל – הוצאה שאינה נכללת ב-Capex המדווח אך משפיעה מהותית על התזרים. כתוצאה מכך, ה-EBITDA בניכוי השקעות ירד ל-57 מיליון שקל בלבד, לעומת 104 מיליון שקל ברבעון המקביל – ירידה של 45%.
















