חלל תקשורת פנתה לבית המשפט לאישור הסדר חוב
לאחר שרוב מחזיקי האג"ח הצביעו בעד – החברה מבקשת לכנס אסיפות לאישור ההסדר
עדכון: בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את בקשת חלל תקשורת לכינוס אסיפות מחזיקי אג"ח לאישור תכנית ההסדר. השופטת קבעה כי ההצעה מבוססת על פירעון מלא של החוב, והורתה על כינוס אסיפות מקדימות בתוך 7 ימים, ולאחריהן אסיפות נושים בתוך יומיים נוספים. עוד נקבע כי החברה תכנס אסיפה כללית להגדלת ההון ב־11/9, עמדות הממונה ורשות ניירות ערך יוגשו עד 4/9, וניתן פטור מכינוס אסיפת בעלי מניות.
חלל-תקשורת דיווחה כי הגישה ביום חמישי האחרון (28 באוגוסט 2025) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה למתן הוראות לכינוס אסיפות מחזיקי האג"ח, במטרה לאשר את הצעת ההסדר שהציגה מוקדם יותר החודש. מדובר בצעד המשך להצעת החברה להסדר חוב שהוגשה ב-10 באוגוסט, ולאחר שתוצאות אסיפות המחזיקים בסדרות ט"ז, י"ז ו-י"ח, שפורסמו ב-13 באוגוסט, הצביעו על תמיכה בקידום ההצעה.
הבקשה שהוגשה לבית המשפט כוללת את נוסח ההסדר במלואו ותכנית מפורטת להסדרת החוב, וזאת בהתאם לסעיף 322 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018. החברה ציינה כי ההליך נעשה לאחר מגעים מול נציגויות המחזיקים והנאמנים.
חלל-תקשורת, המפעילה את צי הלוויינים "עמוס", מתמודדת כבר תקופה ארוכה עם חוב פיננסי כבד שהצטבר לכ-2 מיליארד שקל. לוחות הסילוקין הקרובים, יחד עם קשיים בגיוס מקורות חיצוניים, הביאו את החברה להציג מתווה הסדר חוב שנועד להבטיח את המשך פעילותה.
















